واکنش تهران به محکومیت دو ایرانی در کنیا

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۰۴:۳۷ کد : ۱۹۱۵۸۴۱ سرخط اخبار
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در خصوص محکومیت دو شهروند جمهوری اسلامی ایران در دادگاه کنیا به حبس ابد اظهار داشت: این دو تبعه جمهوری اسلامی ایران با ویزای معتبر و جهت گردشگری در سال گذشته وارد کشور کنیا شدند و بر اساس یک سناریو و توطئه از پیش طراحی شده و به اتهام واهی در تاریخ 19 ژوئن 2012 دستگیر شدند.
 
به گزارش مهر، رامین مهمانپرست افزود: این واقعه ناگوار پس از سفر موفق جناب آقای رحیمی معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران در خرداد 1391 به کنیا رخ داد و متاسفانه چنین اقداماتی پس از سفرهای موفقیت آمیز مقامات کشورمان به کشورهای دوست توسط بدخواهان و قدرت های استکباری مسبوق به سابقه است.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به روابط بسیار خوب فیمابین دو کشور، ضمن ابراز تاسف و ناخرسندی، این رای ناعادلانه دادگاه را غیر قابل قبول دانسته و خواستار تجدید نظر جدی در آن شد.
 
مهمانپرست تصریح کرد: روابط دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کنیا چه در دولت قبل و چه در دولت جدید کنیا رو به رشد بوده است و انتظار می رود با تدبیر و درایت دولت جدید کنیا به ریاست جناب آقای " اهورو کنیاتا " موضوع به نحو مطلوبی مورد بازبینی و بررسی مجدد و مستقل قرار گرفته و ضمن رفع اتهام از دو تبعه ایرانی ، از آنان اعاده حیثیت شود.
 
وی افزود: این موضوع از طریق کانال های دیپلماتیک کشورمان در حال پیگیری است.
 

کلید واژه ها: کنیا جمهوری اسلامی ایران


نظر شما :