چرا نتانیاهو خبرنگاران را به روسیه نبُرد؟

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۰۴:۳۴ کد : ۱۹۱۶۲۴۲ سرخط اخبار

به گزارش مشرق به نقل از العالم، بنیامین نتانیاهو که از قرارداد فروش موشک های اس 300 روسیه به سوریه دچار وحشت شده است، در این سفر رئیس اطلاعات نظامی این رژیم را نیز به خود به مسکو برده است تا شاید بتواند با ارائه اطلاعات جدید از اوضاع سوریه مقامات روسیه را از این قرارداد منصرف کند.

به نوشته روزنامه صهیونیستی هاآرتص، "آویو کوچاوی"، رئیس سرویس اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی برای قانع کردن مقامات روسیه گزارشی ارائه کرده و به احتمال زیاد در آن، ادعاها در مورد وضعیت سلاح شیمیایی در سوریه و استفادۀ بشار اسد از این سلاح علیه شورشیان را تکرار کرده است.

از سوی دیگر رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز به نقل از مسئولان این رژیم اعلام کرد که "اسرائیل" از احتمال استفاده نظام اسد از موشک های اس 300 علیه هواپیماهای اسرائیلی و یا انتقال این موشک ها به حزب الله نگران است.

این رادیو افزود: اسرائیل حتی در مورد اظهارات سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه مبنی بر این که این موشک ها طبق قراردادی به سوریه فروخته شده که پیشتر امضا شده و دمشق بهای آن را پرداخت کرده است، قانع نشده است.

رادیو  ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه خاطرنشان کرد که نتانیاهو به علت حساسیت موضوع دیدار با پوتین، با هواپیمایی کوچک و تنها با تعداد اندکی از همراهان و بدون حضور خبرنگاران به روسیه سفر کرده است.

این رادیو افزود: نتانیاهو خبرنگاران را با خود به این سفر نبرده است، زیرا از یک طرف تمایل ندارد شکست احتمالی خود در متقاعد کردن پوتین به صرف نظر کردن از قرارداد فروش موشک به دمشق رسانه ای شود؛ و از طرف دیگر نمی خواهد با رسانه ای شدن موفقیت احتمالی خود، دولت مسکو را تحت فشار قرار دهد.

کلید واژه ها: موشک روسیه سوریه


نظر شما :