قطار برنامه هسته ای ایران توقف ناپذیر است

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۴:۰۸ کد : ۱۹۱۶۳۸۱ سرخط اخبار

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه قطار برنامه هسته ای ایران توقف ناپذیر است، گفت: دود عناد با ملت ایران به چشم خود غربی ها می رود.

احمد شوهانی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، درواکنش به اظهارات خصمانه وزیر دفاع فرانسه ضد ایران، گفت: ایران همواره درروند برنامه صلح آمیز هسته ای خود گام های مثبت برداشته و این غرب به ویژه فرانسه است که با سردرگمی در مقابل ملت کشورمان نمی تواند مواضع درستی را اتخاذ کند.

نماینده مردم ایلام، ایوان،چرداول و مهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برنامه هسته ای صلح آمیزکشورمان در مسیری قرار گرفته که برگشت ناپذیر است، تصریح کرد: ملت ایران با تکیه بر دانش بومی خود ثابت کرده با گذشت ۳۳سال از تحریم های ناجوانمردانه با دست خالی به قله های علم و دانش دست پیدا کرده است و این قطارپیشرفتی  که به راه افتاده بدون ایستگاه وتوقفی نخواهد داشت.

وی با تاکید براینکه غرب نباید بیش از این با اعمال تحریم ها  چهره خود را در برابر ملت ایران مخدوش کند، ادامه داد: با گذشت سی و سه سال از عمرانقلاب اسلامی ایران  غرب هر نوع تحریمی را ضد ایران اعمال کرده است و باید از وزیر دفاع فرانسه پرسید منظور او از تحریم های سازنده غرب برای جلوگیری از دستیابی ایران به فناوری هسته ای چیست؟

نماینده اصولگرای مجلس نهم، با اشاره به اینکه دولتمردان فرانسوی با تکرار حرف های اربابان آمریکایی و صهیونیستی خود سعی دارند ایران را تحت فشار قرار دهند، افزود: به دلیل اینکه ایران هم پیمان سوریه در جبهه مقاومت است، غرب تلاش دارد با تضعیف ایران در تحولات سوریه نیز به نفع خود امتیازگری کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه غرب باید دست از عناد و دشمنی با ملت ایران بردارد، گفت: کشورهای غربی، همانند فرانسه باید با بازگشت به عقب و نگاه  به پشت سر و واکاوی راه طی شد ضد ملت ایران دریابند که دود دشمنی با ملت ایران تنها به چشم خودشان می رود زیرا کشورمان از سخت ترین گردنه های تحریم با اتکا به جوانان خود عبور کرده است.

ژان لودریان وزیر دفاع فرانسه اعلام کرده غرب باید تحریم های تعیین کننده ای درقبال ایران اتخاذ کند تا این کشور دست از برنامه هسته ای خود بردارد.

کلید واژه ها: ملت ایران تحریم فرانسه مجلس


نظر شما :