مفتی وفادار به اسد:

سقوط سوریه، روسیه را هم به پایین می کشد

۲۷ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۳:۵۵ کد : ۱۹۱۷۳۷۷ اخبار اصلی خاورمیانه
عناصری از قرقیزستان و چچن و ترکمنستان و تاجیکستان به سوریه سرازیر شده‌اند و هنوز افرادی از آنها در کوه‌های اطرف روسیه پناه گرفته‌اند. آنها نه تنها علیه غرب بلکه علیه همه بشریت به دشمنی برخواسته‌اند.
سقوط سوریه، روسیه را هم به پایین می کشد

دیپلماسی ایرانی: احمد بدر الدین حسون، مفتی سوریه که همچنان به بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه وفادار است در گفت وگو با خبرگزاری اینترفاکس روسیه گفت که اگر سوریه سقوط کند، روسیه نیز سقوط خواهد کرد.

به گزارش روزنامه القدس العربی، چاپ لندن، وی همچنین گفت: «ما تنها از خودمان دفاع نمی کنیم بلکه از کل شرق دفاع می کنیم، این شرق است که مورد هدف قرار گرفته است.»

وی در ادامه همچنین افزود: «عناصری از قرقیزستان و چچن و ترکمنستان و تاجیکستان به سوریه سرازیر شده اند و هنوز افرادی از آنها در کوه های اطرف روسیه پناه گرفته اند. آنها نه تنها علیه غرب بلکه علیه همه بشریت به دشمنی برخواسته اند. شما ببینید موسسه های آنها در لندن و نیویورک و ریاض و دوحه فعال هستند اما فعالیت خود را در سوریه متمرکز کرده اند.»

بدر الدین حسون همچنین گفت: «روسیه دوباره خودش را نجات داد و به ایمان بازگشت، در حالی که غرب همچنان می خواهد مسیحیت را احتکار کند و می گوید که فقط غرب مسیحی است و مسیحیت در شرق نیست، شرق ملحد است و روسیه را بی دین توصیف می کند، علی رغم این که مسیحیت و اسلام به روسیه 200 سال قبل از اروپا رسیدند. این ملت روسیه و ملت های عربی بودند که پیام های آسمانی را به جان پذیرفتند و آنها را به اروپا بردند، نه غربی ها.»

وی در ادامه تاکید کرد، باید نشستی در مسکو برگزار شود که در آن رهبران دینی مسیحی و اسلامی و یهودی در کنار سکولارها گرد هم آیند و این مساله را مورد بررسی قرار دهند. ضرورت دارد که این فکر از اسقف مسکو و سراسر روسیه که از کلیسای ارتدوکس و رئیس جمهوری روسیه تبعیت می کنند به سراسر جهان فرستاده شود تا در برابر جریان ظلم و ستمی که می خواهد همه را هدف قرار دهد و یک طایفه یا جماعت واحد را شامل نمی شود، بلکه شامل همه مردم جهان می شود، بایستد. این جریان دو سلاح را علیه مسلمانان و مسیحیان و یهودیان و سکولارها استفاده می کند که در رسانه ها از طریق سایت های اینرنتی است و در عالم واقع سلاح های حرارتی و گازی است.

شبکه های الجزیره و العربیه درصدد تاسیس چهار کانال تازه با هدف پوشش دادن افکار عمومی روسیه هستند که قرار است به زبان های محلی تاتاری، چچنی، ترکی و روسی برنامه پخش کنند.

وی در توضیح اظهارات خود همچنین گفت: «مثلا یک صد شبکه ماهواره ای اندیشه های شیخ حسون یکی از رهبران این جریان را تبلیغ می کند. همچنین شبکه های الجزیره و العربیه درصدد تاسیس چهار کانال تازه با هدف پوشش دادن افکار عمومی روسیه هستند که قرار است به زبان های محلی تاتاری، چچنی، ترکی و روسی برنامه پخش کنند. هدف آنها مشتعل کردن فتنه جنگ طایفه ای و ترویج این اندیشه است که "روس ها 80 سال اسلام را مورد ستم قرار داده اند." آنها می خواهند از روسیه انتقام بگیرند و می گویند باید همان طور که یهودی ها از آلمان غرامت گرفتند ما نیز از روسیه غرامت بگیریم. این اندیشه هایی است که شبکه های اسلام گرای تندروی وهابی با حمایت غربی ها در حال انتشار آنها هستند. آنها ملت روسیه را در این باره متهم می کنند و همه مسئولیت آن را از استالین تا کنون متوجه ملت روسیه می کنند.

وی درباره سلاح های حرارتی و گازی که به آنها اشاره کرد نیز گفت: «مسکو وقتی این سلاح ها در ایستگاه های مترو استفاده شدند، شوکه خواهد شد. افراد مشخصی هستند که در حال آزمایش برای استفاده از این سلاح ها در روسیه هستند.»

حسون تاکید می کند، این اطلاعات باید اسقف ارتدوکس روسیه و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه را در تشکیل فوری چنین نشستی ترغیب کند، آنها در حال ساخت این سلاح ها در سوریه هستند تا از آنها در روسیه استفاده کنند. روس ها و کشورهای اتحادیه اروپا باید خود را از این رنج ها دور کنند.

این مفتی مشهور سوری همچنین تاکید کرد، ویرانی پایگاه کشورهای وابسته بریکس به کمک تروریسم هدف اصلی غرب است. افریقای جنوبی اخیرا مجموعه ای را کشف کرد که با همین هدف فعالیت می کردند کما این که مشابه همین تحرکات را چین با هدف ایجاد مکان امنی برای اسلام گرایان تندرو شاهد بوده است. شمار بسیاری از این دست افراد از اتحادیه اروپا برای آموزش در ترکیه به اسم دانشجو به این کشور سفر کردند و تلاش کردند تا به تروریست ها کمک کنند.

وی تاکید کرد، تروریسم فقط نزد مسلمانان نیست بلکه نزد مسیحیان و طوایف پروتستانی و برخی جریان های ارتدوکس نیز هست، برخی از کاتولیک ها بسیار بسته فکر می کنند که اگر بدتر از وهابی ها نباشند دست کمی از آنها ندارند.

تحریریه دیپلماسی ایرانی / 11

کلید واژه ها: روسیه سوریه


نظر شما :