آمریکا برنامه‌ریزی مذاکره با طالبان را رد کرد

۳۰ خرداد ۱۳۹۲ | ۰۵:۱۵ کد : ۱۹۱۷۶۰۹ سرخط اخبار

وزارت خارجه آمریکا با اشاره به اینکه دولت واشنگتن هیچ گاه نشستی برای مذاکره با طالبان را برنامه ریزی نکرده است، گزارش های مرتبط با برنامه ریزی مذاکره با طالبان را نادرست خواند.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، درحالیکه گزارش هایی مبنی بر احتمال شروع مذاکرات با شبه نظامیان افغانستان در طول هفته جاری در دوحه پایتخت قطر منتشر شده است، وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که آمریکا مذاکره با طالبان را برنامه ریزی نکرده است.

«جن پساکی» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در این باره به خبرنگاران گفت: گزارش های مربوط به نشست برنامه ریزی شده (با طالبان) نادرست هستند.

این مقام ارشد آمریکایی با اشاره به اینکه دولت واشنگتن هیچ گاه نشست خاصی با طالبان را تائید نکرده است، گفت: ما در حال حاضر در حال مشاوره و رایزنی با رهبری افغان و شورای عالی صلح در زمینه چگونگی حرکت به جلو هستیم.

این خبر در شرایطی منتشر می شود که شورای امنیت ملی افغانستان امروز با انتشار بیانیه ای از توقف مذاکرات درباره پیمان امنیتی کابل- واشنگتن، توسط دولت افغانستان خبر داد و اعلام کرد که دور چهارم مذاکرات امنیتی میان هیئت های دولت افغانستان و آمریکا که در حال حاضر در کابل ادامه دارد، به خاطر تناقض میان گفتار و عمل آمریکا در رابطه با روند صلح، به حالت تعلیق درآمد.

کلید واژه ها: آمریکا افغانستان


نظر شما :