اردوغان: عاملان ناآرامی های ترکیه و برزیل یکی است

۰۲ تیر ۱۳۹۲ | ۲۲:۵۴ کد : ۱۹۱۷۷۵۰ سرخط اخبار

رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه ناآرامی های هفته گذشته در برزیل را هم به دست های خارجی نسبت داد.

به گزارش عصر ایران به نقل از سی ان ان ترک اردوغان که در اجتماع 50 هزار نفری هوادارانش در شهر "سامسون" ترکیه سخن می گفت با اشاره به ناآرامی های هفته گذشته در ترکیه ، دست های خارجی را به گسترش این ناآرامی ها متهم کرد.

اردوغان افزود: در برزیل هم همان اتفاقاتی که در هفته های گذشته در ترکیه رخ داد در حال وقوع است . نمادهای مورد استفاده و نقش توییتر ، شبکه های اجتماعی و عملکرد رسانه های خارجی دقیقا مثل رفتاری است که در هفته های گذشته در ترکیه شاهدش بودیم.

برزیل در هفته گذشته در اعتراض به افزایش قیمت بلیت اتوبوس و نارضایتی اقشاری از مردم از فساد دولتی و برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال در سال 2014 در این کشور صحنه ناآرامی ها و تظاهرات ضد دولتی است.

اردوغان از زمان آغاز ناآرامی ها بارها رسانه های خارجی از جمله بی بی سی و سی ان ان را به تحریک مخالفان متهم کرده است.

اردوغان در چهارمین اجتماع هوادارانش در شهر سامسون با اشاره به استفاده مخالفان و به گفته او آشوبگران از شبکه های اجتماعی همچون توییتر گفت : آنها میلیون ها توییت بگذارند اما یک حضور شما همه آن توییت ها را از اثر می اندازد.

اردوغان با رد اتهامات مخالفان و معترضان درباره تحمیل الگوی اسلامی از سوی حزب حاکم عدالت و توسعه و دولت اردوغان به مردم ترکیه گفت:" در ترکیه بالاترین آزادی در طول تاریخ این کشور برقرار است . ما به عنوان دولت ترکیه با چه کسی کار داریم؟به پوشش چه کسی مداخله می کنیم؟ به خوردن و آشامیدن چه کسی کار داریم؟ با تفریح و وقت گذرانی چه کسی کار داریم؟ هر کس هر طور می خواهد زندگی می کند."

اردوغان افزود:" اتفاقا  در این مملکت (ترکیه) این خواهران محجبه من هستند که در مورد نوع پوشش شان مورد محدودیت و مداخله قرار می گیرند. در همین ناآرامی های یک ماه گذشته به برخی خواهران محجبه ما تعرض شد. حرف من به معترضان این است که شما هر چه می خواهید می توانید بپوشید چرا در نوع حجاب این خواهران ما مداخله می کنید.در ترکیه چه محجبه و چه بی حجاب دوشادوش یکدیگر زندگی می کنند و کسی حق مداخله در نوع پوشش مردم را ندارد.

کلید واژه ها: ترکیه ناآرامی گذشته در چه کسی خارجی


نظر شما :