ارتش امریکا سایت گاردین را فیلتر کرد

۰۸ تیر ۱۳۹۲ | ۱۴:۱۱ کد : ۱۹۱۷۹۳۶ سرخط اخبار
ارتش امریکا ضمن فیلتر کردن سایت روزنامه انگلیسی گاردین و برنامه های مرتبط با پریسم، اعلام کرد هر فرد نظامی که چنین اطلاعاتی را دنبال کند، در دادگاه نظامی محاکمه خواهد شد. 
 
به گزارش خبرآنلاین مسوولان نت کام یا همان Army Network Enterprise Technology Command اعلام کردند گاردین اطلاعات طبقه بندی شده نظامی را لو داده و دیدن چنین اطلاعاتی روی کامپیوتر نظامیان به منزله تخطی از قوانین اطلاعاتی ارتش امریکا است.
 
بر این اساس نظامی خاطی که به طرق مختلف چنین اطلاعاتی را ببیند، ضمن پاک شدن هارد کامپیوترش، در دادگاه نظامی به اتهام دسترسی به اطلاعات محرمانه محاکمه خواهد شد.
 
گوردون ون ولیت، سخنگوی نت کام در آریزونا تایید کرد که ارتش ضمن فیلتر کردن دسترسی به سایت روزنامه انگلیسی، برخی دسترسی ها در مورد NSA یا آژانس امنیت ملی و افشاگری های اخیر را نیز سانسور کرده است و به نظامیان نسبت به مرور اخبار مرتبط در محیط نظامی خود، هشدار داد.
 
وی گفت دسترسی های غیر قانونی ایجاد شده نیز ردیابی شده و با نظامیان خاطی مانند مجرمان زمان جنگ برخورد خواهد شد.
 
ظاهرا حکومت امریکا در حال سانسور هوشمند مطالب منتشر شده در مورد برنامه جاسوسی پریسم و مدیریت آژانس امنیت ملی امریکا بر ضبط و مانیتور کردن دیتای کاربران امریکا و اینترنت در جهان است تا نه تنها نظامیان، بلکه مردم عادی نیز نتوانند تحولات مربوط به اسنودن و افشا گری هایش در مورد برنامه های جاسوسی آنلاین ایالات متحده امریکا را دنبال کنند.

کلید واژه ها: امریکا نظامیان


نظر شما :