اهداف و برنامه‌های سفر احمدی‌نژاد به مسکو

۱۰ تیر ۱۳۹۲ | ۱۴:۲۸ کد : ۱۹۱۸۰۲۶ سرخط اخبار

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمود احمدی نژاد که در راس هیئتی برای شرکت در دومین اجلاس گازی اوپک به روسیه سفر کرده است پیش از عزیمت به مسکو در جمع خبرنگاران مستقر در فرودگاه اهداف و برنامه های این سفر را تشریح کرد.

رئیس جمهور گفت: انرژی نقش بسیار مهمی در مناسبات اقتصادی و سیاسی دارد و در میان انرژی ها، انرژی فسیلی بیشترین حساسیت، اهمیت و مصرف را داراست.

احمدی نژاد افزود: میزان تولید و تنظیم بازار و عرضه انرژی در مناسبات جهانی نقش تعیین کننده ای را دارد.

وی تصریح کرد: 40 سال قبل صادرکنندگان نفت سازمان اوپک را تشکیل دادند که تا حدودی به بازار نظم داد.

رئیس جمهور گفت: از دو دهه قبل گاز طبیعی به سرعت وارد عرصه اقتصادی شد و سهم بیشتری را در میان انرژی ها به خود اختصاص داد.

احمدی نژاد افزود: از یک دهه پیش رایزنی هایی برای تشکیل مجمع صادرکنندگان گاز برای ساماندهی بازار انجام شد که با همکاری خوب ایران و روسیه و برخی کشورهای دیگر شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه مجمع گازی اوپک دارای دبیرکل و دبیرخانه است، تصریح کرد: مقرر شد در حد فواصل معینی سران کشورهای صادرکننده گاز نشست هایی را برگزار کنند و ما برای شرکت در اجلاس این دوره به روسیه می رویم.

رئیس جمهور هماهنگی برای تعیین قیمت گاز، بررسی میزان و اشکال گوناگون عرضه و مدیریت منابع گازی کشورهای عضو را از مهمترین دستور کارهای اجلاس گازی روسیه عنوان کرد.

احمدی نژاد افزود: ما برای این اجلاس نقطه نظراتی داریم و وزیر نفت و کارشناسان ما در روزهای اخیر به روسیه رفته اند و رایزنی هایی انجام داده اند که امیدواریم به تصمیمات خوبی برسند.

وی در پایان خاطرنشان کرد که در حاشیه حضورش در نشست سران کشورهای صادر کننده گاز با مقامات برخی کشورها و همچنین ایرانیان مقیم روسیه دیدار داشته و امشب در مراسم یادبود هوگو چاوز رئیس جمهور فقید ونزوئلا در سفارتخانه این کشور شرکت کرده و با رسانه ها به گفت وگو می نشیند.

کلید واژه ها: روسیه گاز


نظر شما :