ناگفته‌های هفته از زبان دیپلماسی ایرانی

از آماده‌سازی برای سفر پاپ به عراق تا رکوردزنی تولید نفت روسیه

۲۰ تیر ۱۳۹۲ | ۲۰:۴۸ کد : ۱۹۱۸۴۱۶ اخبار اصلی خاورمیانه
آماده‌سازی برای سفر پاپ به عراق، کشف سگ‌های قاقچاقچی مواد مخدر، کشف بقایای موشک شلیک شده از مصر در اسرائیل، تعلیق ارسال سلاح به سوریه توسط امریکا و رکوردزنی تولید نفت روسیه از جمله ناگفته‌های این هفته دیپلماسی ایرانی هستند.
از آماده‌سازی برای سفر پاپ به عراق تا رکوردزنی تولید نفت روسیه

دیپلماسی ایرانی: ناگفته های هفته از زبان دیپلماسی ایرانی" نام مجموعه ای است که هر هفته در روزهای پنج شنبه منتشر می شود. در این مجموعه اخباری که عموما در مقاله ها، یادداشت ها، منابع خبری، روزنامه ها و پایگاه های خبری جهان منتشر می شوند و از چشم بسیاری از خبرگزاری ها و منابع خبری دور می مانند، استخراج شده و در اختیار خوانندگان قرار می گیرد.

 

آماده سازی برای سفر پاپ به عراق

وزارت گردشگری و آثار باستانی عراق اعلام کرد که به زودی هیئتی از ایتالیا برای مقدمه چینی جهت آغاز سفر زیارتی مسیحیان ایتالیا به منطقه باستانی اور، زادگاه ابراهیم خلیل (ع) در ناصریه، به عراق خواهد آمد.

به گزارش اورنیوز، محمود الزبیدی، مدیر کل تورهای گردشگری وزارت گردشگری عراق، گفت که هدف این هیئت فراهم کردن شرایط لازم برای زیارت زائران مسیحی و نیز مقدمه چینی برای سفر پاپ اعظم کاتولیک های جهان به عراق خواهد بود.

او افزود که این هیئت تا سه یا چهار ماه دیگر به عراق خواهد آمد.

 

"افغانستان گات تلنت" در تلویزیون افغانستان

یکی از شبکه های تلویزیونی افغانستان اعلام کرده است که از ماه اکتبر برنامه «افغانستان گات تلنت» را پخش خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، قرار است این برنامه از شبکه «1 تی وی» افغانستان پخش شود و انتظار می رود که با استقبال خوب مردم افغانستان مواجه شود.

فهیم هاشمی، رئیس این شبکه تلویزیونی ضمن اعلام این خبر گفت که از طریق این برنامه افغانی ها می توانند تجارب خود را برای مردم به نمایش بگذارند که انتظار می رود با استقبال خوبی مواجه شود.

برنامه ".. گات تلنت" که این روزها در شبکه های کشورهای مختلف پخش می شود در حقیقت یک برنامه امریکایی است که نخستین بار در شبکه های تلویزیونی امریکا پخش شد که در آن شرکت کنندگان نوآوری های خود را در زمینه های موسیقی و سرگرمی به نمایش می گذارند و مورد داوری هیئت داوران قرار می گیرند. این برنامه از شهرت جهانی برخوردار است.

 

سگ های قاقچاقچی مواد مخدر

گروه های تبه کار امریکای جنوبی از طریق سگ کوکائین به ایتالیا قاچاق می کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پلیس ایتالیا اعلام کرده است که 48 قلاده سگ را که برای حمل مواد مخدر آموزش داده شده اند در ایتالیا ضبط کرده است. این سگ ها از مکزیک به ایتالیا فرستاده شده بودند.

قاچاقچیان مواد مخدر در امریکای جنوبی به این سگ ها آموزش داده بودند که کیسه های پلاستیکی حامل مواد مخدر را بلعیده و پس از آن آنها را به ایتالیا اعزام می کرده اند. این سگ ها در فرودگاه لیانتیه میلان ضبط شده اند.

 

کشف بقایای موشک شلیک شده از مصر در اسرائیل

مقام های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که نیروهای این رژیم بقایای موشکی را که از مصر شلیک شده بود در شهر ایلات در جنوب سرزمین های اشغالی کشف کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این موشک تنها سه روز پس از سقوط محمد مرسی، رئیس جمهوری مخلوع مصر به سرزمین های اشغالی شلیک شده بود.

به گفته این مقام پلیس که نخواست نامش فاش شود، از زمان آغاز ناآرامی های مصر که به برکناری محمد مرسی، رئیس جمهوری مصر منجر شد، این رژیم هیچ تحرک نظامی یا شلیک آتشی را در مرزهای خود با مصر مشاهده نکرده است و موشک کشف شده نخستین حادثه از این نوع به حساب می آید.

 

زندانی انگلیسی ای که 200 امریکایی را تهدید به مرگ کرد

دادگاه عالی انگلیس روز سه شنبه اعلام کرد که یک جوان 24 ساله را به دلیل تهدید 200 شهروند امریکایی به مرگ در صفحه فیسبوک خود به دو سال و چهار ماه حبس محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری یونایتد پرس اینترنشنال، ریس الیوت با نام مستعار در صفحه فیسبوک خود در ماه فوریه به دروغ گفته بود که دانشجوی دختری به اسم کاتلین تالی، 17 ساله را در ایالت تنسی امریکا در یک حادثه رانندگی کشته است که انتشار این خبر باعث شد تا سه هزار دانشجو از ترس جانشان از رفتن به سر کلاس های درس خودداری کنند.

الیوت که پدر دو بچه است در دادگاه نیوکاسل انگلیس به اتهام تهدید به قتل و ارسال 8 ای میل مجرمانه مجرم شناخته شد.

 

آزادی 8 سلفی اردنی از زندان های عراق

جریان سلفی جهادی در اردن اعلام کرد که 8 نفر از اعضایش اخیرا از زندان های عراق آزاد شده اند.

به گزارش خبرگزاری یونایتد پرس اینترنشنال، محمد الشلبی، یکی از رهبران سلفی اردن ملقب به ابی سیاف گفت: «مقام های عراق 8 نفر از یاران ما را آزاد کردند و انتظار می رود که 8 نفر دیگر نیز تا قبل از تعطیلات عید فطر آزاد شوند.»

وزارت امور خارجه اردن اعلام کرد که شمار زندانیان اردنی در زندان های عراق 56 نفر است که اتهام همگی آنها امنیتی و جنائی است که از این تعداد 16 نفر از جریان سلفی جهادی هستند.

 

تولید نفت روسیه رکورد زد   

روسیه اعلام کرد که تولید نفت روزانه اش تا پایان ماه ژوئن 2013 به بیشترین میزان خود از سال 1988 تا کنون رسیده و 10 میلیون و 530 هزار بشکه در روز بوده است.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس اینترنشنال، خبرگزاری روسی نووستی گزارش داد که آمار رسمی حاکی از تولید 10 میلیون و 530 هزار بشکه نفت روزانه در روسیه می دهد که این رقم در مدت مشابه سال 2012 در حدود 10 میلیون و 370 هزار بشکه در روز بوده است.

این افزایش تولید بعد از افزایش تولید نفت در پالایشگاه نفت "ونکور" که شرکت "روس نفت" سرمایه گذار آن است، حاصل شده است. در این منبع نفتی در سال گذشته 18.3 میلیون تن نفت استخراج شده است.

 

مصر به شهروندان سوری ویزا می دهد

سخنگوی وزارت امور خارجه مصر اعلام کرد که به شهروندان سوری که قصد ورود به سوریه را داشته باشند، ویزای ورود می دهد.

به گزارش روزنامه الحیات، چاپ لبنان، مصر اعلام کرده است که این تصمیم ارتباطی با مواضع دولت مصر نسبت به تحولات جاری در سوریه ندارد.

وزارت امور خارجه مصر در بیانیه خود تاکید کرده است که شهروندان سوری متقاضی به سفر به مصر باید مواظب فضای سیاسی، اجتماعی و امنیتی حاکم بر کشور باشند و بر اساس آن تصمیم به سفر به مصر بگیرند.

 

پیروزی شکیرا در برابر پسر رئیس جمهوری آرژانتین   

دادگاه قضایی سوئیس در پی اقامه دعوایی که پسر رئیس جمهوری آرژانتین علیه شکیرا، خواننده مشهور کلمبیایی صادر کرده بود، رای به سود این خواننده مشهور داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وکیل شکیرا گفت که در پی صدور حکم دادگاه دیگر هیچ ادعای قضایی متوجه موکلش نیست.

آنتونیو دی لاروا، پسر رئیس جمهوری آرژانتین که در گذشته معشوقه شکیرا بوده در زمان رابطه شان از او خواسته بود که نصف حساب مالی اش در سوئیس را به حساب او واریز کند که در پی رد این درخواست از سوی شکیرا اقدام به اقامه دعوا علیه او کرده بود.

 

تحریریه دیپلماسی ایرانی/11

کلید واژه ها: مصر عراق ایتالیا امریکا شکیرا سوریه سلفی


نظر شما :