بهترین گزینه برای آمریکا در مورد سوریه

۲۹ تیر ۱۳۹۲ | ۱۵:۱۱ کد : ۱۹۱۸۷۸۹ سرخط اخبار

رئیس ستاد مشترک آمریکا تاکید کرد که بهترین راه برای دخالت در سوریه و حمایت از مخالفان، ارائه سلاح به مخالفان میانه رو است.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه الجزایری النهار الجدید، مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در سخنانی در میان اعضای کنگره اعلام کرد که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در حال بررسی گزینه هایی برای دخالت نظامی مستقیم در سوریه جهت پایان دادن به بحران این کشور است.

 

این در حالی است که کاخ سفید تاکید کرد که اوباما هرگز با ارسال نیرو به سوریه موافقت نمی کند.

 

دمپسی خاطرنشان کرد، اوباما گزینه هایی برای استفاده از قدرت نظامی در سوریه دارد اما وی به جزئیات این گزینه ها اشاره ای نکرد.

 

دمپسی در ادامه بهترین گزینه برای حمایت مخالفان بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه را ارائه سلاح به "مخالفان میانه رو" اعلام کرد.

 

جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید نیز به نوبه خود اعلام کرد که اوباما به طور کلی همه گزینه های در خصوص سوریه را بررسی می کند چرا که در غیر این صورت به مسئولیت های خود عمل نکرده است اما ارزیابی اوضاع در هر حال براساس منافع ملی آمریکا است.

 

کارنی همچنین اوضاع سوریه را خطرناک توصیف کرده و فزود: اسد نمی تواند با مشت آهنین بر سوریه حکومت کند. مردم خواهان دولتی جدید هستند و آمریکا نیز منتظر رسیدن روزی است که در آن عملیات انتقالی که به پایان خشونت در سوریه و آشتی ملی در این کشور بینجامد، آغاز شود.

 

سخنگوی کاخ سفید علاوه بر این مدعی شد که اسد مشروعیتش را به عنوان یک رهبر از دست داده و شکی نیست که دیگر وی رهبر قانونی سوریه و ملت این کشور نیست.

کلید واژه ها: سوریه آمریکا


نظر شما :