نامه آمریکا به روسیه درباره اسنودن

۰۴ مرداد ۱۳۹۲ | ۱۵:۵۳ کد : ۱۹۱۹۰۸۷ سرخط اخبار

روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد نامه ای از آمریکا درباره ادوارد اسنودن، مشاور سابق آژانس امنیت ملی این کشور دریافت کرده است.

به گزارش انتخاب ؛ روسیه اعلام کرد در این نامه بدون درخواست استرداد وی به آمریکا به برخی ملاحظات درباره وی اشاره شده است.

بخش مطبوعاتی وزرات دادگستری روسیه اعلام کرد « دیروز (چهارشنبه) از اریک هولدر، وزیر دادگستری آمریکا، نامه ای دریافت کرده است که در آن به جزئیاتی درباره موضع آمریکا درباره وضع ادوارد اسنودن اشاره شده است ».

وزارت دادگستری روسیه بدون اشاره به جزئیات بیشتر اعلام کرد « در این نامه درباره استرداد اسنودن هیچ درخواستی نشده است ».

این خبر بعد از یک روز مبهم درباره سرنوشت اسنودن اعلام می شود که بعد از فاش کردن شنود مکالمات تلفنی و اینترنتی توسط آژانس امنیت ملی آمریکا به اتهام جاسوسی تحت تعقیب این کشور قرار گرفته است.

رسانه های روسی روز چهارشنبه از خروج قریب الوقوع اسنودن از منطقه ترانزیت فرودگاه مسکو که از بیست و سوم ژوئن بعد از ورود از هنگ کنگ در آنجا به سر می برد، خبر داده بودند.

اما بعدا این اخبار توسط وکیل روسی اسنودن تکذیب شد. وی گفت موکل وی هنوز از دستگاه های روسی اسنادی دریافت نکرده است که در آن به وی امکان ترک فرودگاه را داده باشد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو، مطبوعات روسی تحلیل می کنند این انتظار که وکیل اسنودن آن را به بروکراسی روسیه نسبت می دهد، منعکس کننده بلاتکلیفی مسکو درباره این موضوع است که روسیه را در موضعی حساس در برابر آمریکا قرار داده است.

کلید واژه ها: اسنودن آمریکا روسیه


نظر شما :