پدر اسنودن با او در مسکو دیدار می کند

۲۲ مرداد ۱۳۹۲ | ۱۵:۰۵ کد : ۱۹۱۹۸۳۰ سرخط اخبار

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الجزیره، پدر ادوارد اسنودن و وکیل وی در حالی از تصمیم لون اسنودن برای سفر به روسیه خبر می دهند که افشاگر برنامه های اطلاعاتی و جاسوسی دولت آمریکا اخیرا توانسته است پناهندگی سیاسی موقتی را از دولت مسکو دریافت کند.

این اقدام مقام های روسیه خشم و نگرانی کاخ سفید را در پی داشته و موجب شده تا باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا دیدار آتی خود با ولادیمیر پوتین را لغو کند.

"بروس فین" وکیل پدر ادوارد اسنودن در یک برنامه تلویزیونی تاکید کرد، او و لون اسنودن نسبت به قول اوباما برای محدود کردن برنامه های جاسوسی دولت آمریکا شک و تردید دارند و آنها همچنین نسبت به این مساله شک دارند که ادوارد اسنودن در آمریکا به صورت عادلانه محاکمه شود.

وی تصریح کرد: ما ویزای روسیه را دریافت کرده ایم. ما زمانی مشخصی را برای سفر به روسیه تعیین کرده ایم ولی به علت وضعیت موجود و حساسیت موضوع زمان دقیق آن را اعلام نمی کنیم.

وی افزود، آنها خیلی زود به روسیه سفر خواهند کرد. ما امیدواریم تا با ادوارد دیدار و ملاقات کنیم و وکلای دفاع با تجربه ای را که در زمینه پرونده های مربوط به فعالیت های جاسوسی مهارت و تخصص دارند به وی معرفی کنیم.

لون اسنودن نیز به یک خبرنگار گفت که ویزای سفر به روسیه را دریافت کرده ولی هنوز زمان مشخصی را برای سفر به این کشور تعیین نکرده است.

ادوارد اسنودن که از هنگ کنگ وارد روسیه شده بود بیش از 5 هفته را در فرودگاه بین المللی مسکو سپری کرد تا سرانجام دولت روسیه اول اوت به وی پناهندگی سیاسی موقت اعطا کرده است.

کلید واژه ها: روسیه اسنودن آمریکا


نظر شما :