اوباما به دنبال اقدام یکجانبه علیه سوریه است

۰۸ شهریور ۱۳۹۲ | ۱۶:۱۰ کد : ۱۹۲۰۶۱۰ سرخط اخبار

به دنبال مخالفت پارلمان بریتانیا با حمله نظامی به سوریه، یک مقام دولت آمریکا گفت که دولت باراک اوباما به دنبال اقدام یکجانبه علیه این کشور است.
 به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از وال استریت ژورنال، به دنبال مخالفت پارلمان بریتانیا با مداخله نظامی در سوریه، دولت باراک اوباما در حال بررسی زمینه های اقدام یکجانبه علیه دولت بشار اسد در سوریه است.

براساس این گزارش، بعد از شکست تلاش های دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس برای کسب حمایت پارلمان، تلاشهای آمریکا برای آنچه که کاخ سفید تنبیه دولت بشار اسد برای استفاده از سلاحهای شیمیایی خوانده است ادامه دارد.

یک مقام دولت آمریکا در این زمینه گفت: باراک اوباما آماده است که بدون مشارکت بریتانیا اقدام کند و برخلاف اقدام نظامی علیه لیبی در سال 2011، حمله به سوریه در مقیاس محدودتر خواهد بود بنابراین نیازی به ائتلاف ندارد.

وی افزود: به عقیده ما مساله مهم کسب حمایت دیپلماتیک از متحدان کلیدی است و این حمایت به دست آمده است.

چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا نیز گفت: واشنگتن به موضع پارلمان انگلیس در مخالفت با هر گونه حملات علیه نظام سوریه احترام می گذارد.  وی تاکید کرد: ما به رایزنی با انگلیس در کنار همه متحدان خود ادامه می دهیم. این رایزنی شامل راه های پیش رو برای پاسخ به استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه است.

وزیر دفاع آمریکا افزود که دولت همچنین به در جریان قرار دادن اعضای کنگره درباره چگونگی پاسخ آمریکا به حمله ادعایی شیمیایی ادامه خواهد داد.

کلید واژه ها: سوریه آمریکا پارلمان


نظر شما :