رهبر القاعده فراخوان داد: به آمریکا حمله کنید

۲۲ شهریور ۱۳۹۲ | ۱۸:۴۱ کد : ۱۹۲۱۳۳۰ سرخط اخبار

همزمان با دوازدهمین سالگرد حملات 11 سپتامبر، رهبر القاعده با انتشار پیامی، حمله به آمریکا و تحریم اقتصادی این کشور را خواستار شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، ایمن الظواهری، رهبر القاعده در سخنانی به مناسبت دوازدهمین سالروز حملات 11 سپتامبر، حمله به منافع آمریکا در خاک این کشور و خارج از آن را خواستار شد. در این پیام 72 دقیقه ای که در پایگاه های وابسته به القاعده از جمله پایگاه اینترنتی "سایت" منتشر شد، الظواهری علاوه بر این درخواست، تحریم اقتصادی آمریکا و تلاش برای ایجاد رکود اقتصادی در این کشور را خواستار شد.

این اظهارات الظواهری یک روز پس از آن ایراد شد که در آمریکا مراسم های یاد بودی برای حدود3000 قربانی حملات 11 سپتامبر 2001 برگزار شد. وی در این پیام تاکید کرد: ما باید با وادار کردن آمریکا برای پرداخت هزینه های هنگفت در تامین امنیت خود، این کشور را به رکود اقتصادی بکشانیم. چرا که نقطه ضعف آمریکا اقتصاد این کشور است. الظواهری در ادامه اعلام کرد: اگر بخواهیم آمریکا را در زمان طولانی با حملات احتمالی در اینجا و آنجا مشوش کنیم زحمتی برایمان ندارد و همانطور که پیش از این آمریکا را در عراق، سومالی و افغانستان و یمن شکست دادیم، حالا هم می توانیم آمریکایی ها را در خاک کشور خودشان شکست دهیم.

در این پیام که بخش هایی از آن به زبان انگلیسی منتشر شد، الظواهری بر لزوم انتخاب زمانی مناسب برای انجام حملات گسترده به اراضی آمریکایی اشاره و اعلام کرد: حوادث و انفجارهای بوستون تاکیدی بود به آمریکایی ها برای اینکه بدانند با وجودغرور و خودباوری هایشان نمی توانند از پذیرش این حقیقت شانه خالی کنند که آنها نه با یک فرد یا چند گروه بلکه با تمام جهان رو به رو هستند. رهبر القاعده در پایان این پیام از گروه های تکفیری موجود در سوریه خواست تا با کسانی که حامی تفکرات القاعده درباره آمریکا نیستند، همکاری نکنند.

حمله به کنسولگری آمریکا در هرات
حمله به کنسولگری آمریکا در هرات 14 کشته و زخمی برجا گذاشت. به گزارش فارس، گروهی از مهاجمان انتحاری حوالی ساعت پنج صبح امروز جمعه به ساختمان کنسولگری امریکا در هرات حمله کردند. نبرد متقابل با گذشت دوساعت جریان دارد و شماری از محافظان کنسولگری نیزکشته شدند. انفجارها به حدی قوی بود به ساختمان های اطراف آسیب رسانده است.

بر اثر این انفجار شدید، درب ورودی ساختمان کنسولگری امریکا نیز بطور کامل تخریب شده است و بنابر اطلاعات منتشر شده در این حادثه 4 نفر کشته و 10 نفر نیز زخمی شده اند. اجساد چند نفر که احتمالا مهاجامان انتحاری باشد درمحل حادثه مشاهده می شود و تاکنون فقط اجساد یک سرباز افغان ازمحل بیرون آورده شده است. این نخستین حمله گروهی مهاجمان مسلح برساختمان کنسولگری امریکا درهرات است.

کلید واژه ها: آمریکا الظواهری القاعده


( ۱ )

نظر شما :