قطر به دنبال به دست آوردن کرسی دبیرکل سازمان ملل

۲۲ شهریور ۱۳۹۲ | ۲۰:۲۷ کد : ۱۹۲۱۳۳۴ سرخط اخبار

منابع نزدیک به خانواده سلطنتی حاکم در قطر فاش کردند که امیر سابق این کشور در تلاش است تا نخست وزیر خود را جانشین دبیرکل سازمان ملل کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری سوریه الآن، منابع نزدیک به خاندان سلطنتی قطر فاش کردند: حمد بن خلیفه آل ثانی، امیر سابق قطر در تلاش است تا جایگاهی برای حمد بن جاسم بن جبر آل ثانی، نخست وزیر و وزیر خارجه این کشور، بیابد.

این منابع اعلام کردند: امیر سابق قطر تلاش می کند تا حمد بن جاسم را جانشین بان کی مون، دبیرکل کنونی سازمان ملل کند که پایان سال 2016 دوران فعالیتش در دبیرخانه سازمان ملل به پایان می رسد.

پیشتر با کناره گیری حمد بن خلیفه آل ثانی و روی کار آمدن تمیم بن حمد، امیر جدید قطر، نخست وزیر این کشور نیز که در تمامی سال های حکومت حمد بن خلیفه فرد شماره 2 این کشور محسوب می شد، از تمامی سمت هایش برکنار شد.

منابع مذکور تاکید کردند که امیر سابق قطر در حال حاضر تمام تمرکز خود را بر این مساله گذاشته که حمد بن جاسم سمت دبیرکلی سازمان ملل را به دست آورد، چرا که معتقد است قطر می تواند چنین سمتی را در اختیار داشته باشد به ویژه اینکه زمان و امکانات لازم را در اختیار دارد.

منابع نزدیک به خانواده سلطنتی قطر در ادامه اعلام کردند: قطر در سال 2006 در رسیدن بان کی مون - که در آن زمان وزارت خارجه کره جنوبی را بر عهده داشت- به سمت دبیرکلی سازمان ملل نقشی محوری ایفا کرده است.

بنا به گزارش پایگاه خبری سوریه الآن، قطر از جمله کشورهای نادر عربی است که از انتصاب بان کی مون به این سمت حمایت کردند، این درحالی است که کشورهایی چون عربستان مخالف این مساله بودند.

پایگاه سوریه الان در ادامه گزارش داد: تلاش حمد بن خلیفه برای حمایت از نامزدی حمد بن جاسم جهت انتصاب سمت دبیرکلی سازمان ملل تنها به دلیل سابقه کاری حمد بن جاسم نیست، بلکه وی حساب و کتاب های دیگری را از این اقدام خود دنبال می کند.

برخی از منابع قطری نیز فاش کردند که حمد بن جاسم خود را آماده انتصاب سمت امیری قطر می داند، چرا که وی یکی از اعضای خانواده سلطنتی حاکم در قطر است.

کلید واژه ها: قطر حمد بن جاسم


نظر شما :