جزئیات دیدار وزیران خارجه ایران و فرانسه

۰۶ مهر ۱۳۹۲ | ۰۳:۵۳ کد : ۱۹۲۲۰۵۵ سرخط اخبار

وزیر خارجه فرانسه در نیویورک به خبرنگاران گفت با وزیر خارجه ایران درباره مسائل هسته ای گفت وگو کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، وزیر خارجه فرانسه امروز، جمعه از ایران خواست تا آنچه به گفته وی نگرانی ها از برنامه هسته ای ایران است ظرف مدت زمانی کمتر از آنچه وعده داده شده حل شوند.

رویترز گزارش داد آقای لوران فابیوس به خبرنگاران در نیویورک گفت: «وزیر خارجه ایران درباره اصل موضوع صحبت کرد. او گفت که پیشبرد کارها یک سال طول می کشد ولی من به او خاطرنشان کردم که رئیس جمهور از زمان سه تا شش ماهه صحبت کرده است که او گفت اگر کارها سریع تر انجام شوند او خوشحال می شود.»

وزیر خارجه فرانسه افزود: «من به وی گفتم که ما باید سریع تر پیش برویم و این یکی از موضوعاتی است که باید ان را حل کرد چون، آیا تولید مواد هسته ای در زمان مذاکرات ادامه نمی یابد؟»

وزیر خارجه ایران روز پنجشنبه با وزاری خارجه کشورهای 1+5 دیدار و با آنها درباره برنامه هسته ای ایران گفت وگو کرد.

فرانسه از جمله کشورهایی بوده که حمایت قاطعانه ای از ادعاهای آمریکا و اسرائیل درباره برنامه هسته ای ایران به عمل آورده است. کشورهای غربی ادعا می کنند برنامه هسته ای ایران جنبه های نظامی دارد و در راستای دستیابی به تسلیحات اتمی است.

تهران همواره این ادعاها را رد کرده است.

فابیوس گفت: «ما نمی توانیم ببینیم در جایی هستیم که مذاکرات یک سال طول می کشند و در همین حین تعداد سانتریفیوژهای ایران افزایش می یابند و به کلامی فنی، رآکتور اراک پیشرفت می کند؛ این موضوع مشکل خواهد بود.»

کلید واژه ها: برنامه هسته ای ایران


نظر شما :