انتقاد شدید روسف از جاسوسی کانادا از برزیل

۱۶ مهر ۱۳۹۲ | ۱۹:۳۱ کد : ۱۹۲۲۶۱۵ سرخط اخبار

 رئیس جمهوری برزیل ادعای جاسوسی کانادا از وزارت انرژی و معدن برزیل را مورد انتقاد قرار داد و از آمریکا و متحدان این کشور خواست تا چنین اقداماتی را متوقف کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، "دیلما روسف"، رئیس جمهوری برزیل در توییتر نوشت که افشاگری ها در تلویزیون برزیل درباره این مساله که وزارت انرژی توسط آژانس اطلاعات کانادا هدف قرار گرفته، تایید کننده اقدامات و تحرکات اقتصادی و استراتژیکی است که در پشت جاسوسی الکترونیکی قرار دارد.

روسف افزود: برازیلیا از جانب اوتادا که منافعی در معادن برزیل دارد، درباره این مساله توضیح خواست.

وی گفت: این امر برای کشورهایی که می خواهند شریک باشند، غیرقابل قبول است. ما جنگ سایبری را رد می کنیم.

سفیر کانادا در برزیل نیز روز دوشنبه به وزارت کشور برزیل احضار شد و لوئیس آلبرتو فیگوردو، دیپلمات ارشد برزیلی نیز اعتراض شدید دولتش را به وی گفت و خواستار توضیحی در این باره شد.

با این حال، دولت اوتاوا همچنان سکوت اختیار کرده و سخنگوی وزارت دفاع کانادا گفت: ما درباره فعالیت های مربوط به جمع آوری اطلاعات خارجی اظهارنظر نمی کنیم.

روسف که ماه گذشته سفر خود به آمریکا را که قرار بود 23 اکتبر 2013 صورت بگیرد لغو کرد، گفت: آمریکا و متحدانش باید سریعتر فعالیت های جاسوسی خود را یکبار برای همیشه خاتمه دهند.

تلویزیون گلوبو برزیل به نقل از اسناد منتشر شده و افشا شده از آژانس اطلاعات امنیت کانادا گزارش داد که این آژانس، وزارتخانه انرژی و معدن برزیل را از جمله شنود مکالمات تلفنی و داده های اینترنتی مورد جاسوسی قرار داده است.

کلید واژه ها: برزیل کانادا


نظر شما :