کره شمالی: ناو آمریکایی را غرق می کنیم

۲۰ مهر ۱۳۹۲ | ۰۱:۲۱ کد : ۱۹۲۲۷۴۲ سرخط اخبار

کره شمالی روز جمعه ضمن انتقاد از رزمایش دریایی ناوهای جنگی آمریکا ، کره جنوبی و ژاپن تهدید کرد ناو هواپیما بر آمریکا را در دریا غرق خواهد کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، کمیته کره شمالی در امور وحدت مسالمت آمیز کره در بیانیه ای اعلام کرد این رزمایش ها نشان می دهد ائتلاف نظامی سه جانبه آمریکا ، ژاپن و کره جنوبی به ائتلاف جنگ هسته ای تبدیل شده و جنبه عملیاتی پیدا کرده است.

در این بیانیه آمده است اگر این کشورها با وجود هشدارهای کره شمالی ، جنگ هسته ای به راه بیندازند ، نیروهای مسلح انقلابی کره شمالی فورا با ضد حمله ای متجاوزان را با ناوهایشان در دریا دفن خواهند کرد.

کره شمالی در حالی هشدار داد که آمریکا رزمایش نظامی مشترک دو روزه ای را  با کره جنوبی و ژاپن در سواحل جنوبی شبه جزیره کره آغاز کرده است.

در این رزمایش ناو هواپیمابر یو اس اس جرج واشنگتن آمریکا ، با قابلیت هسته ای ، کشتی های حامل موشک های هدایت شونده ، هلیکوپترهای ضد زیر دریایی و هواپیماهای هشدار سریع شرکت دارند.

کره شمالی بارها رزمایش های نظامی مشترک را در جنوب مرز این کشور محکوم و تهدید به ضد حمله کرده است.

کره شمالی روز سه شنبه درباره « فاجعه سهمگین » در خصوص این رزمایش به آمریکا هشدار داد و نیروهایش را به حال آماده باش درآورد.

مقامات آمریکا و کره جنوبی این رزمایش را تمرین جستجو و نجات برای افزایش آمادگی در مواقع رویارویی با فجایع انسانی توصیف کرده اند.

سئول و واشنگتن هفته گذشته درباره راهبرد مشترکی برای مقابله با « تهدید فزاینده » حمله هسته ای پیونگ یانگ توافق کردند و این در حالیست که کره شمالی رئاکتور پلوتونیوم خود را راه اندازی کرده است.

تحلیلگران لحن جنگ طلبانه اخیر رژیم کره شمالی را به تمایل این کشور برای جلب توجه آمریکا و بازگشت به میز مذاکرات نسبت داده اند.

آمریکا و کره جنوبی از دیر باز از کره شمالی خواسته اند پایبندی خود به توقف برنامه تسلیحات هسته ای پیش از مذاکرات شش جانبه درباره خلع سلاح هسته ای نشان دهد.

این مذاکرات از دسامبر سال ۲۰۰۸ میلادی تاکنون متوقف شده است.

اگرچه آزمایش اتمی کره شمالی در ماه فوریه موجب افزایش تنش ها شد ، اما نشانه های صلح طلبانه پیونگ یانگ در قبال سئول در ماههای اخیر تب افزایش تنش ها را تا حدودی پایین آورده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سئول ، اما نگرانی های شدید درباره برنامه هسته ای کره شمالی همچنان به قوت خود باقیست و سازمان اطلاعات جاسوسی کره جنوبی روز سه شنبه به نمایندگان پارلمان این کشور اعلام کرد پیونگ یانگ رئاکتور قدیمی یونگ بیون را راه اندازی کرده است.

کلید واژه ها: کره شمالی رزمایش کره جنوبی


نظر شما :