افکار عمومی آمریکا علیه کنگره درباره تحریم ایران

۱۲ آذر ۱۳۹۲ | ۱۵:۰۶ کد : ۱۹۲۵۴۸۷ سرخط اخبار

نتایج یک نظر سنجی که طی روزهای اخیر در آمریکا انجام شده ،نشان می دهد که اکثریت آنان -حدود 68 درصد- با جنگ یا اعمال تحریم های جدید علیه ایران مخالفت می کنند.

به گزارش «تابناک»،در این نظر سنجی جدید که توسط گروه «آمریکای متحد برای تغییر» انجام شده است، حدود 34 درصد از پرسش شوندگان گفته اند که از این توافق حمایت می کنند، 22 درصد مخالف این توافق بوده اند و چهل و یک درصد گفته اند که در این باره نظری ندارند.

نکته جالبی در این میان این است که در مواجهه با این گزاره که در مقابل کاهش تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ایران، این کشور توسعه برنامه هسته ای خود را متوقف و اجازه بازرسی بیشتر بازرسان را می دهد حدود 63 درصد از مصاحبه شوندگان از این توافق به صورت کامل حمایت کردند.

یکی طراحان این نظر سنجی به رسانه ها گفته  است که اغلب شرکت کنندگاه خواهان این هستند که به دیپلماسی فرصت داده شود اگر امکان این هست که با دیپلماسی بتوان مقابل ساخت سلاح هسته ای توسط ایران را گرفت. علاوه بر این آنان جنگ دیگری توسط آمریکا در خاورمیانه را نمی خواهند.

این نتایج به گفته این طراح، در حالی به دست آمده است که به شرکت کنندگان گفته شد که بخش اعظمی از تحریم ها علیه ایران باقی خواهد ماند و اگر دیپلماسی به نتیجه نرسد امکان اعمال تحریم های سخت تر هم علیه ایران وجود دارد.

پرسش شوندگان وقتی نظر خود درباره رویکرد دولت  وکنگره را در باره این توافق گفته اند باز هم طرف دولت و توافق را گرفته اند و 68 درصد آنان گفته اند که کنگره لازم است که این توافق را به صورت دقیق بررسی کند اما از اعمال تحریم های جدید علیه ایران خودداری کند و این همان چیزی است که دولت باراک اوباما در حال حاضر و برای یک دوره موقت شش ماهه به دنبال آن است. اما در عین حال 22 درصد هم خواهان اعمال تحریم های جدید علیه ایران بوده اند حتی اگر توافق به هم بخورد و یا مذاکرات متوقف شود.

نتایج این نظر سنجی در حالی علیه اقدامات یا انگیزه های ضد ایرانی کنگره آمریکا به دست آمده است که برخی از تندورهای آمریکا طراحان این نظر سنجی را متهم کرده اند که به پرسش شوندگان اطلاعات لازم در این باره را نداده اند.

کلید واژه ها: تحریم


نظر شما :