نتانیاهو: نباید بگذاریم نظام تحریم‌های ایران از هم بپاشد

۱۵ آذر ۱۳۹۲ | ۰۲:۴۳ کد : ۱۹۲۵۶۳۱ سرخط اخبار

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنفرانس خبری مشترک با وزیر خارجه آمریکا در بیت المقدس، تداوم فشارها بر ایران را خواستار شد و گفت باید کاری کرد که نظام تحریم ها علیه ایران، پابرجا بماند.

به گزارش خبرگزاری فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز در کنفرانس خبری مشترک با «جان کری» وزیر خارجه آمریکا، بار دیگر تداوم فشارها بر ایران را خواستار شد و گفت اسرائیل مخالف هرگونه کاهش تحریم های ایران است.

نتانیاهو در این کنفرانس خبری که در بیت المقدس برگزار شد، گفت: باید برای جلوگیری از فروپاشی تحریم های ایران، کاری انجام دهیم.

وی همچنین تصریح کرد که با کری در مورد «خطرات برنامه هسته ای ایران برای جهان» صحبت کرده است.

ایران و گروه موسوم به 1+5 (آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان) اوایل هفته قبل به توافق هسته ای اولیه دست یافتند. این توافق که نتانیاهو آن را «اشتباهی تاریخی» خوانده، ضمن ایجاد تعهداتی برای طرفین از جمله عدم گسترش برنامه هسته ای از جانب ایران و کاهش برخی تحریم های ایران، به آن ها 6 ماه فرصت می دهد تا به توافق جامع دست یابند. آمریکا به نتانیاهو توصیه کرده است که با این توافق کنار آمده، به فکر اعمال نفوذ بر توافق نهایی با ایران باشد.

کری صبح امروز برای مذاکره در مورد توافق هسته ای با ایران و مذاکرات سازش تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی وارد فلسطین اشغالی شد.

وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری امروز، بعد از دیدار با نتانیاهو تأکید کرد که حفظ امنیت اسرائیل در صدر اولویت های آمریکا قرار دارد. وی همچنین گفت باید اطمینان حاصل کرد که برنامه هسته ای ایران مقاصد صلح آمیز داد.

وی در مورد روند مذاکرات سازش هم گفت این گفت وگوها پیشرفت هایی داشته است. وی تأکید کرد که آمریکا در مذاکرات سازش هم «عمیقا» به امنیت اسرائیل متعهد است.

مذاکرات سازش میان نمایندگان تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی از تابستان امسال بعد از وقفه ای سه ساله از سر گرفته شد. آمریکا در این مذاکرات نقش میانجی را ایفا می کند و «مارتین ایندیک» را به عنوان نماینده خود برای پیشبرد مذاکرات سازش معرفی کرده است.

نتانیاهو امروز مدعی شد اسرائیل برای تصمیمی تاریخی و به نتیجه رساندن راهکار دو دولتی آماده است.

وی مقامات تشکیلات خودگردان را به «بحران سازی عمدی» متهم کرد و گفت طرفین باید مذاکراتی واقعی انجام دهند.

توقف شهرک سازی ها در اراضی اشغالی کرانه باختری و شرق قدس اشغالی، آزادی اسرای فلسطینی و پذیرش مرزهای سال 1967 از جمله اصلی ترین شروط «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای از سرگیری مذاکرات سازش بود. با این حال، تداوم و حتی گسترش شهرک سازی ها از جانب رژیم صهیونیستی موجب شده تا طرفین بعد از بیش از 20 دور مذاکرات پشت درهای بسته، نتوانند به هیچ توافقی دست یابند.

کلید واژه ها: مذاکرات سازش رژیم صهیونیستی تحریم تشکیلات خودگردان


نظر شما :