سنای آمریکا از سیا برسر برنامه هسته ای ایران توضیح خواست

۱۶ آذر ۱۳۹۲ | ۱۳:۳۴ کد : ۱۹۲۵۶۶۶ سرخط اخبار

 تیم جانسون، رئیس کمیته بانکی سنا٬ دایان فاینستاین رئیس کمیته اطلاعاتی وکارل لوین٬ رئیس کمیته نیروهای مسلح درنامه ای به رییس سازمان سیا از او خواستند درنشستی که قرار است در اواخر ماه جاری در مورد تشدید تحریم های جدید علیه ایران، برگزار شود، گزارش های خود را ارایه کنند.
 
به گزارش ایرنا وبه نقل ازرسانه های آمریکایی،دراین نامه از نهادهای امنیتی آمریکا خواسته شده است تا نیمه دوم بهمن هر 45 روز یک گزارش اساسی از میزان همکاری ایران برای عمل به تعهدات خود به سنا گزارش دهند.
 
برخی از نمایندگان تند رو کنگره در حالی سخن از تشدید تحریم ها علیه ایران دم می زنند که بر اساس توافق نامه هسته ای که دولت آمریکا متعهد شده است ظرف شش ماه آینده سنای این کشور حق تشدید تحریم ها علیه تهران را ندارد و تصویب هر گونه تحریمی به منزله عدم پایبندی کاخ سفید به توافقات پذیرفته شده خود در نشست ژنو می باشد.
 
دولت باراک اوباما ازقانون گذاران آمریکا درخواست کرد، تصویب تحریم های جدید علیه ایران را به تعویق بیندازند و به مذاکرات دیپلماتیک بر سر برنامه هسته ای این کشور زمان دهند.
 
کاخ سفید پیشتر اعلام کرده بود، تصویب تحریم های جدید علیه ایران، چهره آمریکا را در مقابل ایران و متحدانش مخدوش خواهد کرد.

کلید واژه ها: تحریم


نظر شما :