از بازتاب سخنان ظریف تا بازتاب حمله به صفحه فیس‌بوک «مسی»

۱۹ آذر ۱۳۹۲ | ۱۳:۵۹ کد : ۱۹۲۵۸۰۹ سرخط اخبار


وی افزوده است: «روابط ما با ایران قطع نشده و ما امیدواریم که روابطمان با هیچ یک از کشورهای عربی، حتی آنها که علیه ما می جنگند (مصر) نیز قطع نشود».
 

از بازتاب سخنان ظریف تا بازتاب حمله به صفحه فیسبوک «مسی»


این در حالی است که مقامات یک سازمان فلسطینی دیگر، یعنی تشکیلات خودگردان، چندان از ایران راضی نیستند. به نوشته «نشنال» امارات، یک مقام ارشد این تشکیلات مدعی شده که ایالات متحده از فلسطینی ها خواسته در مذاکره با رژیم اسرائیل، امتیازاتی را در حوزه امنیتی به این رژیم بدهند و هدف آمریکا از این درخواست نیز فرو نشاندن انتقادات اسرائیلی ها از توافق هسته ای ایران بوده است. «یاسر عابد ربه» گفته، جان کری، وزیر خارجه آمریکا تلاش دارد با موافقت با درخواست های توسعه طلبانه اسرائیل در کرانه رود اردن، جلوی توسعه ناخرسندی این رژیم را بگیرد.

از بازتاب سخنان ظریف تا بازتاب حمله به صفحه فیسبوک «مسی»


سخنان وزیر خارجه ایران درباره تأثیر وضع احتمالی تحریم های جدید علیه ایران بر توافق هسته ای، موضوع دیگری است که بازتاب کم و بیش گسترده ای در عرصه جهانی داشته است. محمد جواد ظریف که با نشریه «تایم» مصاحبه کرده، تأکید نموده هر گونه وضع تحریم های جدید، سبب منتفی و ملغی شدن توافق هسته ای کنونی خواهد شد.

به گفته ظریف، حتی در صورتی که این تحریم ها تصویب شده، ولی در شش ماهه آتی اجرایی نشوند، توافق هسته ای از میان خواهد رفت. ظریف ضمن تأکید بر اینکه ایران علاقه ای به مذاکره تحت فشار ندارد، گفته است : «اگر کنگره تحریم هایی را تصویب کند، این نشانگر جدیت و تمایل نداشتن به رسیدن به راهکاری از سوی ایالات متحده است.

از بازتاب سخنان ظریف تا بازتاب حمله به صفحه فیسبوک «مسی»


در همین حال، روز گذشته، کار شناسان ایران و گروه ۱+۵ برای بحث درباره جزئیات توافق هسته ای و شیوه اجرایی کردن آن، در وین گرد هم آمدند. خبرگزاری «رویترز» به این موضوع پرداخته و می نویسد، نتیجه نشست وین مشخص خواهد کرد که چه زمانی ایران انجام تعهدات خود بر اساس توافقنامه را آغاز خواهد کرد و چه زمانی تخفیف تحریم ها که از سوی طرف مقابل وعده داده شده، آغاز خواهد شد.

به نوشته «رویترز»، آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز اعلام کرده در این مذاکرات ـ که امروز نیز ادامه دارد ـ نقش آفرینی خواهد داشت. زمان آغاز بازرسی های جامع تر آژانس از مراکز هسته ای ایران نیز از جمله موضوعات مورد بحث است.

از بازتاب سخنان ظریف تا بازتاب حمله به صفحه فیسبوک «مسی»


در پایان، جدای از فضای سیاست، یکی از موضوعاتی که به تازگی جنبه جهانی به خود گرفته و در برخی مطبوعات و رسانه ها بازتاب یافته، حمله کاربران ایرانی به صفحه فیس بوک بازیکن تیم ملی آرژانتین است.

خبرگزاری فرانسه امروز به این موضوع پرداخته و از حمله کاربران ایرانی به صفحه لیونل مسی و همچنین مجری برزیلی مراسم قرعه کشی جام جهانی خبر داده است. این خبرگزاری می نویسد که تاکنون چندین هزار پیام توهین آمیز از سوی ایرانی ها در صفحه مسی درج شده است. البته خبرگزاری فرانسه اشاره می کند که شماری دیگر از کاربران ایرانی به این کار واکنش نشان داده و آن را محکوم کرده اند؛ اما به هر حال، استدلال می کند که گویا توهین های آنلاین در حال تبدیل به یک روند در میان جوانان ایرانی است.

کلید واژه ها: تحریم


نظر شما :