عقب نشینی سنا از تحریم های جدیدعلیه ایران

۲۰ آذر ۱۳۹۲ | ۱۲:۲۳ کد : ۱۹۲۵۸۵۷ سرخط اخبار

ساعاتی پس از حضور جان کری در کنگره و دفاع او در مقابل انتقاد برخی از نمایندگان مجلس در خصوص توافق هسته ای با تهران، سنای آمریکا با صدور بیانیه ای اعلام کرد، باراک اوباما و جان کری دلایل محکمی برای توقف تحریم های جدید علیه ایران مطرح کردند.

به گزارش ایرنا، این بیانیه که توسط سناتور دمکرات تیم جانسون رییس کمیته بانکی سنا قرائت شد، آمده است این کمیته به طور موقت موضوع تشدید تحریم های جدید علیه ایران را متوقف می کند.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا عصر سه شنبه به وقت محلی با حضور در کنگره ی آمریکا و در پاسخ به سوالات متعدد نمایندگان مخالف و موافق توافقنامه هسته ای ژنو با صراحت اعلام کرد که ایران به دنبال ساخت سلاح هسته ای نیست.

وی اظهار داشت تهران به دنبال ساخت سلاح هسته ای نیست، زیرا مسوولان ایرانی می دانند در آن صورت شاهد یک رقابت هسته ای درکل منطقه خواهند بود، به همین دلیل به این سمت حرکت نمی کنند.

جان کری در پاسخ به سوال یکی دیگر از نمایندگان در خصوص نقش تحریم ها برای وادار کردن ایران به مذاکره اظهار داشت تحریم ها ایران را وادار به تسلیم نمی کند و ادامه این وضعیت موجب تفرقه بین آمریکا و شرکای اروپایی خواهد شد.

کلید واژه ها: تحریم


نظر شما :