زنی که وزیر دفاع آلمان شد+ تصاویر

۳۰ آذر ۱۳۹۲ | ۲۰:۴۲ کد : ۱۹۲۶۳۸۴ سرخط اخبار

آنگلا مرکل پس از انتخاب به سمت صدراعظم (نخست وزیر) آلمان برای سوم دوره متوالی، برای نخستین بار در تاریخ این کشور، وزارت دفاع کابینه را به یک زن سپرده است.

به گزارش عصر ایران، خانم "اورزولا فون در لاین" وزیر سابق کار و امور اجتماعی آلمان در کابینه جدید به عنوان وزیر دفاع معرفی شده است.
بسیاری از رسانه های آلمانی این گمانه را مطرح کرده اند که این وزیر زن، جایگزین احتمالی مرکل در آینده خواهد شد.

خانم لاین 55 ساله یکی از محبوب ترین سیاستمداران آلمانی است. او چهره یک زن مدرن آلمانی را نشان می دهد که می تواند کارهای خانه را با مشاغل بیرون از خانه هماهنگ کند. او مادر 7 فرزند است اما در عین حال توانست پیروزی سیاسی درخشانی را از طریق فعالیت در حزب  اتحادیه دموکرات مسیحی به نمایش بگذارد.

در نظرسنجی سال 2010 نشریه بیلد خانم لاین توانست نظر مثبت 43 درصد از سؤال شوندگان در نظرسنجی را کسب کند. تنها خانم "شتیفی گراف" بازیکن مشهور تنیس توانست نسبت 45 درصد را به خود اختصاص دهد و مرکل با 34 درصد در جایگاه سوم قرار گرفت.
 

خانم "لاین" وزیر دفاع جدید آلمان به همراه همسر و 7 فرزندش


سوابق وزیر دفاع جدید آلمان به این شرح اعلام شده است:

- فارغ التحصیلی از دانشگاه هانوفر در سال 1987 و آغاز فعالیت به عنوان پزشک زنان و زایمان
- عضویت در حزب اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان در سال 1990
-  ورود به فعالیت های سیاسی در سطح محلی در منطقه هانوفر و انتخاب به عنوان عضو شورای محلی هانوفر در سال 2001
- انتخاب به عنوان وزیر کابینه ایالتی ساکسونیا در سال 2003
- فعالیت به عنوان وزیر امور خانواده، سالمندان، زنان و جوانان در کابینه ملی آنگلا مرکل در سال 2005
- پیروزی در انتخابات پارلمان ملی آلمان
- ورود دوباره به کابینه آلمان و برعهده گرفتن مسؤولیت وزارت کار و امور اجتماعی کابینه ملی در سال 2009

او علاوه بر پزشکی تحصیلکرده اقتصاد نیز هست. پدرش ارنست البرخت سابقه نخست وزیری را در ایالت ساکسونیا دارد و از اعضای ارشد حزب اتحادیه دموکرات مسیحی به شمار می رود.
 

خانم "لاین" وزیر دفاع جدید آلمان به همراه همسر و 7 فرزندش


لاین در سمت وزیر کار و امور اجتماعی دست به اقدامات مهمی زد که محبوبیت او را به میزان زیادی افزایش داد. از جمله این اقدامات می توان به برنامه مدرسه های مهدکودک با اختصاص میلیاردها یورو از سوی دولت، تحمیل سهمیه بندی برای زنان در هیات مدیره شرکت های آلمانی، اختصاص کمک های مالی برای زنان به هنگام تولد فرزند معادل 67 درصد از حقوق اصلی خود اشاره کرد.
 
عملکرد مثبت لاین در وزارت کار باعث افزایش محبوبیت حزبش شد. بسیاری نقش او را در پیروزی حزب اتحادیه دموکرات مسیحی در انتخابات پارلمانی اخیر آلمان مهم می دانند.

گفته می شود او در ابتدا قرار بود وزارت بهداشت به لیین برسد اما در نهایت وزارتخانه مهم و مردانه "دفاع" به یک زن رسید. او در این باره می گوید: در ابتدا شوکه شدم اما سپس گفتم که از برعهده گرفتن این ماموریت جدید خوشحالم. در این لحظه وارد دنیای جدیدی می شوم.

شبکه ای آر دی آلمان نیز نوشت: اینترنت پر از واکنش های طنز آمیز به انتصاب شوک آور یک زن در کابینه ائتلافی آلمان است به ویژه که وزیر جدید تا زمان معرفی به عنوان وزیر دفاع تفاوت میان درجه های مختلف نظامی را نمی دانست.

خانم لاین گفت: سپردن مسؤولیت وزارت دفاع به یک زن نباید کسی را ناراحت کند. ارتش ملی آلمان، ارتش کارآمدی است و باید با بسیاری از کارفرماهای غیرنظامی دیگر رقابت کند. ارتش باید کارفرمای جذاب باشد.
 

خانم "لاین" وزیر دفاع جدید آلمان به همراه همسرش


نبود تعداد کافی از افراد متمایل به عضویت در ارتش آلمان یکی از بزرگترین مشکلات این نهاد به شمار می رود. "عقب نشینی ارتش آلمان از افغانستان" و "جلوگیری از زیاده روی در هزینه های تسلیح ارتش" دو موضوع مهم در ارتباط با ارتش آلمان در حال حاضر است.

در صورتی که این زن بتواند خود را در سمت وزیر دفاع ثابت کند قطعا موضوع جانشینی مرکل در آینده با واقعیت نزدیک خواهد شد.
 

خانم "لاین" وزیر وقت کارو امور اجتماعی آلمان در بازدید از یک مهدکودک

 

کلید واژه ها: آلمان مرکل اتحادیه دموکرات مسیحی


( ۶ )

نظر شما :