دیدار هیات پارلمانی انگلیس با محمد جوادظریف

۱۸ دی ۱۳۹۲ | ۰۳:۱۶ کد : ۱۹۲۷۰۵۳ سرخط اخبار

دیپلماسی ایرانی : جک استراو رئیس و اعضای گروه فراحزبی روابط پارلمانی انگلیس و ایران در پارلمان انگلستان امروز با دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو نمودند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار  نقش هیاتهای پارلمانی در گسترش مناسبات بین  کشورها را مهم خواند و ابراز امیدواری نمود ، سفر هیات پارلمانی انگلیس به جمهوری اسلامی ایران به گسترش تعامل بین دو کشور در چارچوب منافع فیمابین منجر شود .

دکتر محمد جواد ظریف تلقی برخی طرفهای خارجی در مورد اثر بخشی تحریم ها  را اشتباه خواند و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده است در مقابل فشار کوتاه نمی آید.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به وجود دیوار بی اعتمادی بین ایران و غرب تصریح کرد: لازمه رسیدن به تفاهم ایجاد اعتماد متقابل است.

دکتر محمد جواد ظریف راه رسیدن به تفاهم در موضوع هسته ای ایران را بسیار آسان دانست و افزود: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری بطور جدی دیدگاهشان را در مورد حرام بودن سلاح هسته ای اعلام نموده اند، دیدگاه ایشان از یکسو به لحاظ مذهبی اهمیت دارد و از سوی دیگر جنبه استراتژیک دارد بدین معنی که سلاح هسته ای در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران جایگاهی ندارد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به تحولات سوریه نیز خاطر نشان ساخت: جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در کنفرانس ژنو 2 هیچ پیش شرطی را نمی پذیرد ، اما اگر به این نشست دعوت شود نقشی فعال در آن ایفا خواهد نمود.

در این دیدار جک استراو و سایر اعضای گروه فراحزبی روابط پارلمانی انگلیس و ایران در پارلمان انگلستان نقطه نظرات خود را پیرامون مناسبات دوجانبه، موضوع هسته ای ، تحولات منطقه و روابط جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپایی بیان نمودند.

جک استروا در بخشی از سخنان خود با اشاره به وضعیت کنونی روابط ایران و انگلیس، بر تلاش برای بهبود مناسبات دو جانبه بین دو کشور تاکید کرد.

سایر اعضای گروه فراحزبی روابط پارلمانی انگلیس و ایران در پارلمان انگلیس، تداوم گفتگو و رایزنی بین دو کشور در زمینه های مختلف را مورد تاکید قرار دادند.

کلید واژه ها: انگلیس


نظر شما :