وقتی ولیعهد انگلیس به ساز سعودی‌ها می‌رقصد

۳۰ بهمن ۱۳۹۲ | ۲۰:۲۵ کد : ۱۹۲۸۹۳۹ سرخط اخبار

پرنس چارلز که در تور خاورمیانه ای خود به عربستان سفر کرده، با حضور در مراسم «جنادریه» لباس محلی پوشید و در رقص شمشیر شاهزاده های سعودی شرکت کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، شاهزاده «چارلز» فرزند ارشد و ولیعهد الیزابت دوم ملکه انگلستان که در تور خاورمیانه ای خود به عربستان سفر کرده، دیروز با حضور در جمع شاهزاده های سعودی لباس محلی (دقله) پوشید و به رقص شمشیر پرداخت.

این مراسم که از آن تحت عنوان گردهمایی فرهنگی «جنادریه» یاد می شود، هر سال با حضور اعضای خاندان پادشاهی عربستان برگزار می شود. پیش از این «جورج بوش» رئیس جمهور اسبق آمریکا هم در این مراسم حضور یافته بود.

چارلز در تور خاورمیانه ای خود به قطر هم سفر خواهد کرد. تور خاورمیانه ای ولیعهد انگلیس در حالی انجام می گیرد که وی کمتر از یکسال قبل هم به این دو کشور سفر کرده بود.

سر «جان جنکینز» سفیر انگلیس در عربستان این سفر را به «لزوم گفت وگو در دوره ای که ناآرامی خاورمیانه را فراگرفته» مرتبط کرده و همتایش در دوحه «نیک هاپتون» این سفر را فرصت خوبی برای تحکیم روابط میان انگلیس و قطر دانسته است. انگلیس، عربستان و قطر از جمله اصلی ترین حامیان مخالفان سوری به شمار می آیند.

 

کلید واژه ها: خاورمیانه


نظر شما :