کنگره: اوباما به عربستان فشار بیاورد

۰۶ فروردین ۱۳۹۳ | ۰۴:۳۲ کد : ۱۹۳۰۵۵۸ سرخط اخبار

نمایندگان کنگره و سازمان های غیر دولتی حقوق بشر آمریکا از رئیس جمهور این کشور خواستند تا در سفر به عربستان به مسئولان این کشور به دلیل نقض حقوق بشر فشار آورد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «دیلی بیست»، «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا که قرار است برای ترمیم روابط به عربستان سعودی سفر کند اما کنگره و گروه های حقوق بشری از وی خواسته اند تا به ریاض به دلیل شرایط حقوق بشری نامناسب در این کشور فشار وارد آورد.

52 عضو کنگره و ده ها سازمان غیر دولتی روز سه شنبه طی نامه ای از رئیس جمهور آمریکا خواستند تا با رهبران عربستان سعودی درباره نقض شدید حقوق بشر مقابله کند.

در این نامه آمده است: دولت عربستان سعودی بارها حقوق بشر را نقض کرده که از این جمله می توان به نقض حقوق زنان، اقلیت های مذهبی و مقابله با اعتراضات مسالمت آمیز اشاره کرد. دیدار شما با «عبدالله» پادشاه عربستان و دیگر مقامات باید به عنوان فرصتی برای اشاره به نگرانی های حقوق بشر باشد.

در این نامه آمده است: مقامات عربستان سعودی تقریبا تمامی فعالان حقوق بشر در این کشور را آزار و ارعاب و زندانی کرده اند.

نمایندگان کنگره و فعالان حقوق بشر در این نامه از اوباما خواستند که علاوه در دیدارهای عمومی خود در دیدار مستقیم خود با پادشاه عربستان و دیگر مقامات، اصلاحات در زمینه حقوق بشر را مورد خطاب قرار دهد.

کلید واژه ها: حقوق بشر عربستان سعودی


نظر شما :