کرزای امضای توافق امنیتی با آمریکا را رد کرد

۰۷ فروردین ۱۳۹۳ | ۱۷:۳۴ کد : ۱۹۳۰۶۱۹ سرخط اخبار تا انتخابات افغانستان
کرزای امضای توافق امنیتی با آمریکا را رد کرد

رییس جمهور افغانستان شایعات مربوط به امضای قرارداد امنیتی با آمریکا پیش از کناره گیری از قدرت را به کلی رد کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، حامد کرزای در مصاحبه با خبرگزاری «شین هوا» در کاخ ریاست جمهوری این کشور درباره این موضوع که وی پیش از پایان دوره پنج ساله ریاست جمهوری خود در تاریخ 22 ماه مه توافق امنیتی را با آمریکا امضا خواهد کرد، دو بار گفت:«این موضوع درست نیست».

بر اساس قانون اساسی افغانستان، حامد کرزای در تاریخ 22 ماه مه قدرت را به جانشین خود واگذار خواهد کرد و جانشین وی نیز در تاریخ بیست و سوم همان ماه قدرت را در اختیار خواهد گرفت.

2500 نفر از بزرگان قبایل و افراد برجسته افغانستان در ماه نوامبر سال گذشته طی نشستی در لویه جرگه، با امضای طوماری از کرزای خواستند پیش از پایان سال 2013 میلادی قرارداد امنیتی را با آمریکا امضا کند.

کرزای نیز اعلام کرد در صورتی این قرارداد امنیتی را امضا خواهد کرد که واشنگتن از گفتگوهای صلح میان دولت افغانستان با گروه طالبان حمایت کند، جستجوی خانه به خانه شهروندان این کشور را متوقف کند و از انتخابات شفاف در این کشور حمایت کند.

بر اساس این گزارش، واشنگتن از کرزای خواسته است که پیش از پایان سال 2013 میلادی این قرارداد امنیتی را امضا کند.

آمریکا همچنین به کرزای هشدار داده است در صورتی که قرارداد امنیتی میان واشنگتن و کابل امضا نشود، این موضوع به این معناست که نیروهای آمریکایی باید به طور کامل این کشور را ترک کنند و احتمال وقوع جنگ داخلی در افغانستان وجود خواهد داشت.

کلید واژه ها: قرارداد امنیتی کرزای


نظر شما :