البرادعی انتخابات مصر را تحریم کرد

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۰۴:۱۹ کد : ۱۹۳۳۰۰۵ سرخط اخبار

برخی منابع نزدیک به «محمد البرادعی» موسس حزب الدستور مصر و از رهبران لیبرال این کشور اعلام کردند که وی انتخابات ریاست جمهوری مصر را تحریم کرده است.

به گزارش تسنیم، روزنامه المصریون به نقل از منابع نزدیک به البرادعی نوشت که وی تا کنون در انتخابات ریاست جمهوری مصر شرکت نکرده است و این در حالی است که تنها چند ساعت به پایان رأی گیری از مصری های مقیم خارج باقی مانده است.

البرادعی سال گذشته به دنبال اجرای عملیات ارتش علیه هواداران محمد مرسی که در دو میدان رابعه العدویه و النهضه تحصن کرده بودند و کشته شدن صدها نفر و زخمی شدن هزاران نفر در این عملیات، از سمت خود به عنوان معاون «عدلی منصور» رئیس جمهور موقت مصر در امور روابط بین الملل استعفا کرد و قاهره را به مقصد اروپا ترک نمود.

این در حالی است که بخش زیادی از گروه های ملی مصر البرادعی را عامل اصلی انقلاب ژانویه می دانند که به سرنگونی «حسنی مبارک» دیکتاتور مصر منجر شد و مبارک را به ترک منصب خود برای ارتش در تاریخ 11 فوریه 2011 وادار نمود.

انتخابات ریاست جمهوری مصر از روز پنج شنبه در 141 حوزه انتخاباتی واقع در 124 کشور دنیا آغاز شد و این انتخابات تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت.

قرار است انتخابات ریاست جمهوری مصر در داخل نیز روزهای پنجم و ششم خرداد ماه آینده برگزار شود و در این انتخابات «عبد الفتاح السیسی» وزیر سابق دفاع و «حمدین صباحی» بنیان گذار جریان مردمی رقابت خواهند کرد.

کلید واژه ها: مصر ریاست جمهوری مصر


نظر شما :