پرز خواستار اتحاد اعراب با اسرائیل شد

۰۸ تیر ۱۳۹۳ | ۱۷:۴۲ کد : ۱۹۳۵۰۶۲ سرخط اخبار

رئیس رژیم صهیونیستی بعد از دریافت مدال طلا از کنگره آمریکا تصریح کرد گروه «داعش» که در حال پیشروی در عراق و سوریه است، به مشکل مشترک اعراب و اسرائیل تبدیل شده و تل آویو و اعراب باید علیه این گروه تروریستی متحد شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس  «شیمون پرز» در مصاحبه ای با روزنامه آمریکایی هافینگتون پست، بعد از دریافت مدال طلا کنگره در واشنگتن، تصریح کرد که شبکه داعش که در حال پیشروی در عراق و سوریه هستند، در حلا تغییر محاسبات سیاسی در خاورمیانه هستند.

وی مدعی شد  «اسرائیل دیگر تهدید چشمگیری برای اکثر اعراب خاورمیانه نیست. تاکنون، شاید از نظر بسیاری از اعراب، اسرائیل اولین مشکل آنها به حساب می آمد، امروز، آنها مجبورند که آشکارا بگویند که مشکل اصلی اعراب و ما، بی اعتمادی دو طرفه نیست بلکه مشکل واقعی تروریسم است که خطر مشترکی برای آنها و ما است.»

پرز ادامه داد که با دشمن جدید مشترک میان اعراب و صهیونیست ها، فرایند صلح باید هرچه سریعتر آغاز شود و گفت: ما باید منافع مشترک را که تعداد آن زیاد است و قبلاً اینچنین نبود را در نظر بگیریم.

رئیس رژیم صهیونیستی خواستار ایجاد یک ستاد کاربردی از کشورهای عربی و اسرائیل برای مبارزه با خطر مشترک داعش شد و گفت : تروریست ها در حال تخریب جهان عرب هستند و بزرگترین خطر برای جهان عرب به حساب می آیند، آنها همچنین بزرگترین خطر برای ما به حساب می آیند. ما باید با آنها مبارزه کنیم و آنها را متوقف کنیم.

وی ادامه داد: این ستادها باید کاربردی و نه ارضی باشد. زیرا حماس یا دیگر تروریست ها یک مکان خاص ندارند، آنها به مرزها احترام نمی گذارند، آنها به قانون احترام نمی گذارند، آنها سیار هستند.

پرز که به طور مستقیم هرگز اسم داعش را نیاورد گفت: ما باید با آنها در تمامی نقاط مبارزه کنیم، هرجایی که هستند آنها را مورد پیگرد قرار دهیم و هر آنچه که می توانیم را قبل از آنکه مردم را بکشند، انجام دهیم.

وی گفت که خاورمیانه وارد مرحله جدیدی از تاریخ شده است و به حالت اول بازنمی گردد و تصریح کرد: آینده همینجاست. شما شاهد بخشی از آینده که نابودی خاورمیانه است. یک کشور بعد از یک کشور دیگر سقوط می کند. نیاز است که یک خاومیانه جدید به وجود آوریم. خاورمیانه باید تغییر کند زیرا جهان تغییر کرده است و به جای جناح های مخالف که اغلب علیه یکدیگر مبارزه می کنند، هم اکنون ما شبکه ای از تروریست ها داریم که تلاش می کنند همه چیز را تخریب کنند. آنها دو نفر نیستند بلکه صدها نفرند.آنها زمینه مشترک ندارند و آینده مشترک ندارند.

اوباما در آخرین سفر رسمی خود به واشنگتن بعنوان رئیس رژیم صهیونیستی به واشنگتن سفر کرد و وی که 67 سال در قدرت بوده است، در ژوئیه از سمت خود کناره گیری می کند.

پرز در پاسخ به این سوال که آیا حاضر است زندگی اسرائیلی ها را به خطر بیاندازد تا از اردن در صورتیکه مورد حمله داعش قرار گرفت، محافظت کند، تصریح کرد: ما زندگی یک نفر را به خاطر دیگری به خطر نمی آندازیم. ما تلاش می کنیم که جان هر دو را نجات دهیم زیرا ما یک دشمن مشترک داریم.

کلید واژه ها: اعراب خاورمیانه داعش


نظر شما :