کرملین: سرنوشت کریمه قابل مذاکره نیست

۲۲ تیر ۱۳۹۳ | ۱۷:۲۵ کد : ۱۹۳۵۷۲۹ سرخط اخبار

سخنگوی کاخ کرملین تاکید کرد که «جمهوری خودمختار کریمه» دیگر جزئی از خاک فدراسیون روسیه شده و مسئله بازگردان آن به اوکراین هرگز مورد بررسی و یا موضوع مذاکره قرار نخواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، «دمیتری پسکوف» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که منطقه کریمه جزئی از خاک فدراسیون روسیه است و مسئله بازگرداندن آن به اوکراین هرگز مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.

پسکوف بدین ترتیب به اظهارات «پاول کلیمکین» وزیر امور خارجه اوکراین واکنش نشان داد که مسئله بازگرداندن کریمه به ترکیب این کشور را یکی از شروط عادی سازی روابط با مسکو عنوان کرده بود.

سخنگوی رسمی کرملین تاکید کرد: «جمهوری خودمختار کریمه در نتیجه برگزاری همه پرسی سراسری و بر اساس خواست مردم ساکن این منطقه دیگر بخشی از خاک روسیه است و مسئله واگذار کردن آن به اوکراین هرگز موضوع مذاکره با هیچکس نخواهد بود.»

اوکراین، آمریکا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا پیوستن منطقه کریمه به ترکیب فدراسیون روسیه را به رسمیت نشناخته و بعد از برگزاری همه پرسی در این مورد مقامات روسیه و جمهوری کریمه و همچنین برخی شرکتهای روسی را مورد تحریم قرار دادند. مسکو این برخورد را غیرسازنده دانسته و بر مواضع خویش در این رابطه تاکید کرده است.

کلید واژه ها: کریمه اوکراین


نظر شما :