جنبلاط: هدیه نظامی ایران به لبنان را نمی‌پذیریم

۲۳ مهر ۱۳۹۳ | ۱۶:۰۱ کد : ۱۹۳۹۶۲۲ سرخط اخبار

رهبر دروزی های لبنان سه شنبه با منتفی دانستن صبغه تروریستی گروهک هایی مانند «جبهه النصره» و «ارتش آزاد»، مدعی شد لبنان نمی تواند و نباید هدیه نظامی جمهوری اسلامی ایران به ارتش لبنان را بپذیرد.

به گزارش فارس، «ولید جنبلاط» رئیس حزب سوسیالیست ترقی خواه لبنان و رهبر دروزی های این کشور شامگاه سه شنبه (روز گذشته) اعلام کرد که هدیه نظامی ایران به ارتش لبنان را نمی پذیرد.

به گزارش پایگاه خبری «الخبر برس» لبنان، جنبلاط تأکید کرد که عملا نمی تواند هدیه نظامی ایران به ارتش لبنان را بپذیرد و بر این باور است که این مسئله موانعی را برای لبنان ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه بهتر است «سمیر مقبل» وزیر دفاع لبنان به تهران سفر نکند، ادعا کرد که «سعد الحریری» [رئیس حزب المستقبل و نخست وزیر اسبق لبنان] همه تلاش خود را برای هدیه نظامی عربستان سعودی به ارتش لبنان به کار خواهد بست.

نخست وزیر اسبق لبنان چندی پیش خبر دریافت کمک نظامی بیروت از ریاض را منتشر کرد؛ گفته می شود عربستان سعودی متعهد به کمک نظامی به ارزش یک میلیارد دلار به لبنان شده است اما هنوز کمکی به ارتش لبنان انجام نشده است.

مدت زیادی از وعده کمک نظامی عربستان سعودی به ارتش لبنان می گذرد اما ریاض تاکنون به وعده خود عمل نکرده است؛ از این روی جمهوری اسلامی ایران چندی پیش از هدیه نظامی خود به ارتش لبنان برای مبارزه این نهاد با تروریسم خبر داد.

جنبلاط ضمن اعلام حمایت از گروه های تروریستی مانند «جبهه النصره» و «ارتش آزاد» مدعی شد که این دو گروهک دشمن لبنان نیستند و باید با اوضاع جدید در سوریه تعامل داشت و اختلاف های داخلی خود را کنار گذاشت.

وی در ادامه ادعاهای عجیب خود تأکید کرد که النصره یک گروهک تروریستی نیست، بلکه آنها غیرنظامیان سوری هستند.

رهبر دروزی های لبنان با این ادعا که دولت سوریه تداوم نخواهد داشت، مدعی شد که «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه این کشور را به نقطه بی بازگشت سوق داده است.

جنبلاط با بیان اینکه از آغاز خواستار سرنگونی دولت سوریه بوده است، مدعی شد که دولت حاکم بر سوریه فقط 40 درصد از کل خاک کشور خود را تحت اختیار دارد و تشکیل دولت انتقالی را راه حل بحران سوریه دانست.

وی در پایان تأکید کرد که به صداقت حملات ائتلاف موسوم به ائتلاف بین المللی ضد داعش نیز اعتقادی ندارد.

کلید واژه ها: ارتش لبنان هدیه نظامی


نظر شما :