خشم ایتالیا و فرانسه از اظهارات مرکل

۱۷ آذر ۱۳۹۳ | ۱۳:۲۶ کد : ۱۹۴۱۶۸۷ سرخط اخبار
ایتالیا و فرانسه روز یکشنبه از درخواست آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان از این دو کشور برای سرو سامان دادن به بودجه خود در راستای قوانین و مقررات اتحادیه اروپا ابراز خشم کردند و گفتند: مرکل به جای پندواندرز دادن دیگران بهتر است بر نابسامانی های اقتصادی دولت خود تمرکز کند.
 
به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز ازبرلین، مرکل درمصاحبه ای با روزنامه آلمانی دی ولت از ایتالیا و فرانسه خواسته بود پیش از صدور حکم کمیسیون اروپا در ماه مارس در مورد سازگاری بودجه آنها با مقررات کسری بودجه و بدهی این بلوک ، تدابیر مضاعفی اتخاذ کنند.
 
این کمیسیون ممکن است فرانسه را به دلیل عدم انجام تعهداتش در مورد کسری بودجه جریمه کرده وایتالیا را به دلیل سطح بالای بدهی هایش را تحت یک فرآیند انضباطی قرار دهد.
 
یک مقام ارشد ایتالیا درواکنش شدید به اظهارات صدر اعظم آلمان گفت : جای تاسف است که مرکل اصلاحات ارائه شده ازسوی ' ماتئو رنزی ' نخست وزیر ایتالیا را نا کارآمد خوانده است .
 
ساندرو گوتزی معاون وزیر خارجه ایتالیا درامور اتحادیه اروپا گفت: دولت ایتالیا هرگز به خود اجازه نداده به عملکرد یک کشور دیگر عضو اتحادیه اروپا نمره بدهد وما خواستار احترام متقابل ازآلمان هستیم. 
 
وی افزود: شاید بهتر باشد که مرکل حواس خود را بر اوضاع اقتصادی داخلی ازجمله میزان تقاضا، فقدان سرمایه گذاری یا عدم توازن درتراز پرداخت ها متمرکز کند.
 
میشل ساپن وزیر دارایی فرانسه نیزبه طعنه گفت: اظهارات مرکل احتمالا اعضای حزب محافظه کار دمکرات مسیحی وی را که درحال برگزاری کنگره سالانه در کلن طی هفته جاری است هدف قرار گرفته است.
 
وی در پاسخ به سوالاتی در تلویزیون فرانسه گفت: ما در حال انجام اصلاحات در فرانسه نه به این دلیل هستیم که خوشایند یک رهبر اروپایی است بلکه برای فرانسه ضرورت دارد. 
 
وی تاکید کرد که آلمان مشکلات خاص خود را دارد از جاده های خراب گرفته تا نرخ تولید پایین.
 
ساپن گفت: جمعیت آلمان هرساله رو به کاهش است. به همین دلیل ما در ده تا بیست سال آینده درموقعیت بهتری قرارخواهیم گرفت. موقعیت بهتر فعلی آلمان حاصل اصلاحاتی است که یک دهه پیش صورت گرفت.

کلید واژه ها: مرکل ایتالیا


نظر شما :