تصاویر: سخنرانی نتانیاهو در کنگره

۱۳ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۴:۲۰ کد : ۱۹۴۴۹۳۵ سرخط اخبار

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با حضور در کنگره آمریکا در مخالفت با توافق هسته ای 1+5 با ایران سخنرانی کرد.

 
به گزارش فرارو، سخنرانی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه برنامه هسته ای ایران که از مدت ها قبل روابط واشنگتن - تل آویو را تحت تاثیر قرارداده بود با مخالفت های گسترده در آمریکا و فلسطین اشغالی روبرو شده است.
 
همزمان با سخنرانی نخست وزیر اسرائیل منابع خبری از تجمع تظاهرکنندگان معترض به سخنرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در برابر کاپیتول (ساختمان کنگره آمریکا) در واشنگتن پایتخت این کشور خبر دادند. معترضان با جنایتکار جنگی خواندن نتانیاهو خواستار جلوگیری از سخنرانی وی و بازگشت او به اسرائیل شدند.
 
در همین حال بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ساعتی قبل به کنگره رفت و سخنرانی خود را ایراد کرد. وی در آغاز سخنرانی از رهبران کنگره به خاطر دعوت وی به این سخنرانی تشکر کرد و کنگره آمریکا را «قدرتمندترین مجلس قانونگذاری در جهان» خواند.
 
او گفت از اینکه سخنرانی او جنجال آفرین شده و عده ای فکر کرده اند او قصد بی احترامی به کسی را داشته ابراز تأسف کرد. نتانیاهو از باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا تشکر کرد و گفت او کارهای زیادی برای اسرائیل انجام داده است.
 
وی با تکرار ادعاها درباره برنامه هسته ای ایران گفت به کنگره آمده تا درباره موضوعی صحبت کند که موجودیت اسرائیل را تهدید می کند: تلاش ایران برای دستیابی به سلاح اتمی.
 
نتانیاهو همچنین مدعی شد جمهوری اسلامی نه تنها تهدیدی برای اسراییل است بلکه تهدیدی برای جامعه جهانی است. عکس ها سخنرانی نتانیاهو در کنگره را در زیر می بینید.
 

کلید واژه ها: نخست وزیر رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی


نظر شما :