تأیید حکم اعدام رهبر اخوان‌المسلمین

۲۲ فروردین ۱۳۹۴ | ۲۲:۲۳ کد : ۱۹۴۶۳۴۱ سرخط اخبار
دادگاه جنایی قاهره در جلسه امروز خود، حکم اعدام رهبر اخوان المسلمین و تعدادی از شخصیت های برجسته این گروه را تأیید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، دادگاه جنائی قاهره حکم اعدام «محمد بدیع» رهبر اخوان المسلمین و دوازده نفر از رهبران این گروه را تأیید کرد.

شبکه خبری «العربیه»، که به صورت زنده تحولات دادگاه را منتشر کرد گزارش داد که 37 نفر از رهبران اخوان المسلمین نیز به صورت غیابی به حبس ابد محکوم شدند.

دادستانی مصر این افراد را در پرونده موسوم به «اتاق عملیات رابعه العدویه» به ساماندهی اعتراضات حامیان اخوان المسلمین و برنامه ریزی برای حمله به مراکز پلیس، ساختمان های خصوصی و کلیساها متهم کرده است.

در جریان اعتراضات پس از کودتای 2013 علیه محمد مرسی که به اعتراض گسترده اخوان المسلمین و تحصن آنها در مسجد رابعه العدویه در قاهره و چندین نقطه دیگر در مصر انجامید، محمد بدیع در جمع هواداران اخوان ظاهر شد و دستگیری محمد مرسی را محکوم کرد.

دولت موقت تشکیل شده در مصر حکم جلب بدیع را به اتهام دست داشتن و تحریک به کشتن مخالفان محمد مرسی در 10 ژوئیه 2013 صادر کرد. از آن لحظه او در خفا به سر برد، اما هر از گاهی در جمع هوادارانش ظاهر می شد؛ او نهایتاً در روز 20 اوت 2013، در آپارتمانی در شهرک نصر قاهره دستگیر شد. پس از دستگیری وی بارها به همراه محمد مرسی در دادگاه ظاهر شد و مشروعیت دادگاه را زیر سوال برد.

کلید واژه ها: اخوان المسلمین مرسی محمد مرسی


نظر شما :