بازدید غیرمنتظره پوتین از شبه‌جزیره کریمه

۱۳ آذر ۱۳۹۴ | ۰۰:۳۳ کد : ۱۹۵۴۴۰۸ سرخط اخبار

رئیس جمهور روسیه به دنبال قطع شدن برق منطقه شبه جزیره کریمه در اثر خرابکاری علیه تاسیسات تامین برق این منطقه در شرق اوکراین سفری غیرمنتظره به این شبه جزیره داشت که در جریان آن یک پروژه جدید را برای تامین برق کریمه افتتاح کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در جریان بازدید غیرمنتظره خود از شبه جزیره کریمه در روز چهارشنبه اقدام به افتتاح پروژه کابل زیردریایی به منظور تامین برق این شبه جزیره کرد.

این در حالی است که تا اواخر ماه نوامبر برق کریمه از سوی اوکراین تامین می شد اما این منطقه دو میلیون نفری در پی خرابکاری در چهار تاسیسات اصلی تامین برق این منطقه در اواخر ماه گذشته میلادی در اوکراین با قطعی برق مواجه شد.

روسلان بالبک، معاون نخست وزیر کریمه اظهار کرد: روز چهارشنبه پوتین به منطقه سیمفروپل رفته و اقدام به افتتاح فاز اول کابل تامین انرژی ای که برق کریمه را از روسیه تامین می کند، کرد.

وی افزود: انتظار می رود نخستین جریان برق از این طریق در تاریخ 20 دسامبر عملیاتی شود اما فعالیت ها برای این منظور تسریع شده است. این روز یک روز تاریخی برای کریمه بود که انرژی خود را از اوکراین مستقل ساخت.

بالبک خاطرنشان کرد: کابل های برقی که روسیه را به کریمه پیوند می دهند تا 15 دسامبر تکمیل شده و فعال خواهند بود.

همچنین خبرگزاری های روسیه گزارش دادند: پوتین به ساکنان کریمه هشدار داد که مشکلاتی در زمینه تامین انرژی همچنان ممکن است وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: من امیدوار هستم به زودی فاز دوم این پروژه اجرا شود.

این پروژه هنوز تا تکمیل فاصله زیادی دارد اما من مطمئن هستم همه چیز سر موعد انجام خواهد شد.

هنوز هیچ کس مسوولیت انفجارهایی که منجر به قطعی برق کریمه شد را برعهده نگرفته است. 

کلید واژه ها: کریمه تامین برق برق کریمه اوکراین


نظر شما :