سوروس: اتحادیه اروپا، کاملا بازسازی شود

۰۶ تیر ۱۳۹۵ | ۲۰:۰۷ کد : ۱۹۶۰۵۳۲ سرخط اخبار

میلیاردر مطرح آمریکایی و پدر انقلاب های رنگی، ضمن هشدار درباره آسیب دیدن بریتانیا به دلیل خروج از اتحادیه اروپا گفت که این اتحادیه برای ممانعت از فروپاشی، باید بازسازی شود.

به گزارش فارس، در ادامه واکنش ها به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، جورج سوروس درباره احتمال فروپاشی اتحادیه اروپا در صورت عدم بازسازی آن هشدار داد.

در تازه ترین واکنش ها به همه پرسی اخیر درباره خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، «جورج سوروس» هم در این باره اظهارنظر کرد.

این میلیاردر مطرح آمریکایی کسی است که از او به عنوان پدر انقلاب های رنگی یاد می شود و وی ارتباطات گسترده ای با مقامات دولت های مختلف آمریکا دارد.

به گزارش رویترز، سوروس گفت: «در نهایت شاید بریتانیا به نسبت دیگر کشور با خروج از اتحادیه اروپا به نفعش باشد یا نباشد اما اقتصادش و مردمش در کوتاه مدت و میان مدت به طرز قابل توجهی آسیب می بینند».

وی در ادامه درباره فاجعه سناریوی احتمالی فروپاشی اتحادیه اروپا هشدار داد و بر لزوم بازسازی کامل این اتحادیه برای ممانعت از فروپاشی آن تاکید کرد.

سوروس تصریح کرد: «اکنون سناریوی فاجعه باری که بسیاری از آن می ترسیدند، به منصه ظهور رسیده و آن اینکه فروپاشی اتحادیه اروپا عملا غیرقابل بازگشت است. با توجه به فرایند طولانی و پیچیده سیاسی و اقتصادی مذاکره برای خروج و جدایی از اتحادیه اروپا، بازارهای جهانی احتمالا همچنان در اختلال و آشوب به سر خواهند برد».

میلیاردر مطرح آمریکایی افزود: «پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، همه کسانی به ارزش ها و اصولی که اتحادیه اروپا معتقدند، باید  متحد شده و برای نجات آن، اتحادیه اروپا را به طور کامل بازسازی کنیم».

کلید واژه ها: اتحادیه اروپا بریتانیا اروپا از اتحادیه اروپا


نظر شما :