رییس سیا: باید در برخی حوزه‌ها با روس‌ها همکاری کنیم

۲۲ شهریور ۱۳۹۵ | ۲۱:۳۰ کد : ۱۹۶۳۰۸۳ سرخط اخبار

رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) با بیان این که روسیه دشمن نیرومند کشورش است، به طور هم زمان خواستار همکاری واشنگتن و مسکو در برخی حوزه ها شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جان برنان، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) اظهار کرد، روسیه دشمن نیرومند کشورش است اما همکاری ها با این کشور در برخی حوزه ها ضروری به نظر می رسد.

وی در مصاحبه خود با شبکه خبری CBS خاطرنشان کرد: به رغم این دشمنی در برخی حوزه ها، حوزه های دیگری وجود دارد که ما باید در آن بتوانیم با روس ها تعامل داشته باشیم.

رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در این مصاحبه همچنین بر اهمیت تعامل با روسیه در مسائل مرتبط با سوریه تأکید کرد.

در همین حال برنان گفت: آمریکا باید در خصوص اقداماتی که ممکن است روس ها در زمینه جمع آوری اطلاعات در فضای سایبری و به کارگیری این اطلاعات انجام دهند، کاملاً هوشیار باشد.

جان برنان اظهار داشت که شبه نظامیان خارجی که به داعش می پیوستند و آن را تشکیلاتی موفق می دانستند اما شکست های پی در پی این گروه اعتماد به توانمندی داعش را در دستیابی به پیروزی کم کرد.

برنان تاکید کرد: تغییر اوضاع میدانی طی شش تا ۹ ماه گذشته شاهد کاهش تعداد تروریست ها در مناطق حیاتی آن در سوریه و عراق بوده و کشته شدن رهبران داعش و نیز تلفات رهبرانی از گروه هایی که با آن بیعت کرده اند از عواملی است که در کاهش سیل شورشیان خارجی در صف داعش نقش داشته است.

وی جنگ داعش را با عمل جراحی برای برداشتن یک غده سرطانی مقایسه کرد که مستلزم تلاشی برای از بین بردن سرایت آن به بافت های دیگر است.


نظر شما :