اتهام دموکرات علیه روسیه

۲۴ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۵:۲۸ کد : ۱۹۶۳۱۰۵ سرخط اخبار

رئیس کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا اعلام کرده است این کمیته از سوی "ماموران تحت حمایت دولت روسیه" که تلاش دارند بر انتخابات ریاست جمهوری این کشور تاثیر بگذارند، بار دیگر هک شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، لینک این اسناد هک شده روز سه شنبه روی حساب توئیتری ویکی لیکس قرار گرفت و ادعا می شود این اقدام از سوی هکری با نام "گاسیفر 2.0" صورت گرفته است.

این مساله در جریان یک کنفرانس امنیت سایبری در لندن و از سوی کسی مطرح شد که از جانب گاسیفر صحبت می کند.

در همین حال دونا برزیل، رئیس موقت کمیته ملی حزب دموکرات با انتشار بیانیه ای در این باره گفت: تنها یک فرد است که از این چنین اقداماتی بهره می برد و آن دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان است.

در ادامه این بیانیه آمده است: نه تنها ترامپ، پوتین رئیس (جمهور روسیه) را تحسین می کند بلکه علنا روسیه را برای انجام جاسوسی های بیشتر جهت تقویت کمپین خودش تشویق می کند.

ترامپ در ماه ژوئیه از روسیه خواسته بود تا در این میل های هیلاری کلینتون، رقیب دموکراتش در دوران وزارت خارجه تجسس کنند.

این اظهارات باعث شد تا دموکرات ها ترامپ را به درخواست از خارجی ها برای جاسوسی از آمریکایی ها متهم کنند.

این در حالی است که پیش از این در ماه ژوئیه در پی وقوع اتفاقی مشابه، رئیس سابق کمیته ملی دموکرات ها مجبوربه کناره گیری شده بود. در افشاگری ماه ژوئیه ایمیل هایی منتشر شد که نشان می داد مقامات این حزب در زمان رقابت درون حزبی کلینتون در برابر برنی سندرز، دیگر کاندید دموکرات بی طرف نبوده اند و برای پیروزی هیلاری کلینتون تلاش کرده اند.

در ادامه این بیانیه "برزیل" آمده است: ما پیش بینی می کنیم تعداد دیگری از اسناد ربوده شده از سوی ماموران روسی به زودی منتشر شود.

 


نظر شما :