نیروهای آمریکایی برای کمک به ارتش ترکیه وارد سوریه شده‌اند

۲۷ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۹:۲۸ کد : ۱۹۶۳۱۸۱ سرخط اخبار

سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که نیروهای ویژه آمریکایی برای کمک به ارتش ترکیه و شورشیان سوری در این کشور مستقر شده اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آلمان، جف دیویس، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفت: تعدادی از نیروهای ویژه آمریکایی در سوریه در عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه بنا به درخواست آنکارا شرکت خواهند کرد.

وی گفت: سربازان آمریکایی در سوریه مستقر شده اند و از یگان های ترکیه و "مخالفان میانه رو" در آزادسازی منطقه مرزی از دست داعش حمایت خواهند کرد.

ترکیه بیست و چهارم اوت گذشته با مستقر کردن نیروها و تانک های خود در شمال سوریه عملیاتی را با کمک شورشیان سوری تحت عنوان "سپر فرات" در این منطقه آغاز کرد. شورشیان سوری با کمک ترکیه داعش را از آخرین مقرهای خود در مرز ترکیه و سوریه بیرون کردند.

روزنامه "وال استریت ژورنال" نوشت که آمریکا با اعزام 40 سرباز خود به شمال غرب سوریه برای کمک به نیروهای ترکیه موافقت کرده است.

اعتراض شورشیان سوری به ورود نیروهای آمریکایی

در همین راستا، خبرگزاری رویترز به نقل از منابع مخالف سوریه اعلام کرد که تعداد اندکی از نیروهای آمریکایی روز جمعه در راستای روند هماهنگی حملات هوایی علیه داعش وارد شهر "الراعی" در مرز سوریه و ترکیه شدند.

این منبع اعلام کرد که نظامیان آمریکا بعد از اعتراض شورشیان سوری مجبور به عقب نشینی شدند.

دیده بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است نیز اعلام کرد که نظامیان آمریکایی این شهرک را ترک کردند اما همچنان در داخل سوریه هستند.

همچنین گردان "احرار الشرقیه" یکی از گروه های عضو ارتش آزاد سوریه از تعلیق مشارکت خود در عملیات سپر فرات ترکیه به دلیل مشارکت سربازان آمریکایی در این عملیات خبر داد.

کلید واژه ها: شورشیان سوری


نظر شما :