توانایی دفاع از کشور در برابر حمله روسیه را نداریم

۲۷ شهریور ۱۳۹۵ | ۲۰:۱۵ کد : ۱۹۶۳۱۸۷ سرخط اخبار

فرمانده سابق ارتش انگلیس هشدار داد، نیروهای مسلح این کشور قادر نخواهند بود از کشورشان در برابر حمله تمام عیار روسیه یا دیگر قدرت های نظامی جدی جهان حفاظت کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ژنرال سر ریچارد بارونس که در آوریل سال جاری میلادی از سمتش بازنشسته شد، در یک یادداشت 10 صفحه ای ارزیابی تند و انتقادآمیزی را درباره ارتش انگلیس به مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس داد.

این ارزیابی تند علی رغم تصمیم دولت برای افزایش بودجه دفاعی تا پنج میلیارد پوند تا سال 2020 - 2021 میلادی و رسیدن به هدف ناتو برای صرف دو درصد از تولید ناخالص داخلی در زمینه دفاعی صورت گرفته است.

ریچارد بارونس در یادداشت خود گفته است: قابلیت و توانایی که برای تمامی نیروهای مسلح بنیادین محسوب می شود، در ارتش انگلیس بسیار ضعیف است. در حال حاضر این حس وجود دارد که درگیری مدرن قرار است آنقدر کوتاه مدت و کوچک باشد که ما از عهده آن بر خواهیم آمد و این کاملاً نامعقول و بی معنی است.

این سند قضاوت تند و انتقادآمیزی را در خصوص توانایی انگلیس برای دفاع از خود در برابر یک حمله نظامی تمام عیار ارائه می دهد و به روسیه به عنوان یک کشور خطرناک تر و غیرقابل پیش بینی تر از زمان الحاق شبه جزیره کریمه و حمله به اوکراین اشاره می کند.

سر بارونس گفت: مقابله با تروریسم نهایت حد و مرز برنامه های به روز شده و تدارکات برای تضمین امنیت هوایی، آبی و زمینی ماست. در حال حاضر هیچ فرماندهی، مکانیسم کنترل و آمادگی یا آموزش برای نیروهای مسلح انگلیس در راستای دفاع از قلمرو این سرزمین وجود ندارد و این وظیفه را تنها بر ناتو محول کرده است.

وی درباره توانایی انگلیس برای دفاع از خود در برابر حمله هوایی گفت: در حال حاضر دفاع هوایی انگلیس شامل ناوشکن های موشک انداز مدل 45، دفاع هوایی مستقر در زمین برای حفاظت از وایت حال و جت های نیروی هوایی سلطنتی است.

ریچارد بارونس ادامه داد: نه سرزمین انگلیس و نه یک نیروی مستقر در آن نمی تواند از کشور در برابر حمله هوایی هماهنگ شده روسیه درامان بماند. تجربه اخیر ارتش شامل انجام جنگ های تمام عیار که بتواند ضعف ها و اشکالات را نشان دهد نبوده است.

ارتش کنونی انگلیس به شدت عادت کرده تا از پایگاه های امن در وسط منطقه عملیاتی اش علیه دشمنان خود که مانورهای عظیمی برگزار نمی کنند، استفاده کند.

سر ریچارد همچنین ابراز نگرانی کرد که نیروهای مسلح انگلیس تنها از تعداد اندکی تجهیزات پیشرفته همچون ناوهای هواپیما بر جدید برخوردار است و متاسفانه از کمبود نیروی انسانی در سراسر ارتش رنج می برد.

کلید واژه ها: بارونس


نظر شما :