واکنش دفتر نمایندگی ایران به ادعاهای عربستان

۲۸ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۶ کد : ۱۹۶۳۲۲۵ سرخط اخبار

دفتر نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل با صدور بیانیه ای ادعای رژیم آل سعود مبنی بر اینکه ایران به یمن سلاح ارسال کرده است را بی اساس و غیر مستند خواند و آن را رد کرد.
 

به گزارش ایرنا، دفتر نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل روز شنبه با صدور بیانیه ای ادعاهای رژیم عربستان سعودی را که طی نامه ای به شورای امنیت این سازمان ایران را متهم به ارسال اسلحه به یمن و نقض قطعنامه 2216 این شورا کرده بی پایه و اساس و غیر مستند خواند و آن را رد کرد.
 
دربیانیه دفتر نمایندگی ایران گفته شده است: در نامه عربستان سعودی ادعاهای بی اساسی دیده می شود که تاکنون هیچ مرجع بی طرفی نتوانسته این ادعاها را اثبات کند.
 
در ادامه این بیانیه آمده است: این در حالی است که عربستان سعودی بیش از یک سال و نیم است در یک جنگ گسترده، نابرابر و بی منطق علیه مردم یمن درگیر بوده و جنایات غیر قابل انکاری علیه غیر نظامیان ، کودکان و زنان بی دفاع این کشور مرتکب شده است.
 
در این بیانیه آمده است: رژیم سعودی که ضمن انهدام زیر ساخت های این کشور هیچ ابائی از حمله به بیمارستانها و مدارس نداشته و ندارد در حالی جمهوری اسلامی ایران را متهم به نقض قطعنامه های بین المللی می کند که بر پایه گزارش های مستند در موارد متعدد قوانین بین المللی و حقوق غیر نظامیان را نقض کرده است.
 
دفتر نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در ادامه بیانیه خود اضافه کرده است: حیرت آور است که عربستان در حالی که در جنگ با مردم یمن دهها میلیارد دلار سلاح خریداری وعلیه این مردم مورد استفاده قرار می دهد، به شورای امنیت درباره کاربرد سلاح در یمن شکایت می کند!
 
درپایان این بیانیه تأکید شده است: جمهوری اسلامی ایران اعتقادی به راهکار نظامی در یمن نداشته و همواره خواستار پایان منازعه و اختلافات از طریق گفتگو و رجوع به سازوکارهای قانونی و مسالمت آمیز بوده است.

نظر شما :