شورای امنیت امروز تجاوز آمریکا به مواضع ارتش سوریه را بررسی می‌کند

۲۸ شهریور ۱۳۹۵ | ۲۲:۱۰ کد : ۱۹۶۳۲۳۳ سرخط اخبار

در حالی که مسکو خواستار برگزاری نشست فوق العاده شورای امنیت سازمان ملل متحد شده است، دیپلمات ها نیز اعلام کردند که شورای امنیت امروز تشکیل جلسه می دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی راشا تودی، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه حملات هوایی جنگنده های آمریکایی به مواضع ارتش سوریه را محکوم و اعلام کرد، چنین اقدامی منافع تروریست های داعش را تأمین می کند.

زاخارووا خاطرنشان کرد: اگر قبلاً این ظن را داشتیم که اعضای جبهه النصره از چنین طریقی محافظت می شوند، اکنون پس از حملات هوایی به ارتش سوریه با این واقعیت وحشتناک روبه رو شدیم که آمریکا از داعش حمایت می کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اظهار کرد: ما خواستار ارائه توضیحات کامل و توأم با جزئیات از سوی واشنگتن در این خصوص هستیم و این توضیحات باید در شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه شود.

مسکو تأکید کرده است که حملات هوایی آمریکا علیه واحدهای ارتش سوریه که با داعش مقابله می کردند، بسیار نگران کننده است.

وزارت امور خارجه روسیه همچنین اعلام کرده که مسکو از برنامه های آمریکا برای بمباران اخیر در منطقه دیر الزور هیچ اطلاعی نداشته است. این در حالی است که ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) مدعی شده است: روسیه پیش از آغاز پرواز جنگنده ها توسط مرکز عملیات هوایی ائتلافی از این حملات هوایی مطلع شده بوده است.

خبرگزاری سانا نیز به نقل از دیپلمات ها گزارش داد، شورای امنیت امروز (یکشنبه) در پی درخواست روسیه به منظور بررسی تجاوز آمریکا به مواضع ارتش سوریه در دیر الزور تشکیل جلسه می دهد.

کلید واژه ها: ارتش سوریه


نظر شما :