می: انگلیس منزوی نمی‌شود

۳۱ شهریور ۱۳۹۵ | ۲۱:۳۹ کد : ۱۹۶۳۳۱۵ سرخط اخبار

نخست وزیر جدید انگلیس در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: باوجود خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، کشور به فعالیت خود در عرصه بین الملل ادامه می دهد و منزوی نمی شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری سازمان ملل، ترزا می، نخست وزیر انگلیس که در ژوئیه سال جاری میلادی و پس از رفراندوم بریگزیت و کناره گیری دیوید کامرون، نخست وزیر سابق روی کار آمده گفت: انگلیس همواره رویکرد بازی نسبت به مسائل جهانی داشته و به دنبال همکاری در عرصه جهانی است.

وی در جریان حضور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گفت: ما باید همانطور که قبلا بودیم، بمانیم. زمانیکه مردم انگلیس برای بریگزیت رای دادند، نمی خواستند به دنبال انزوا باشند یا از شرکای بین المللی خود دست بکشند. انگلیس یکی از پنج کشور دارای حق وتو است و باید بازیگر اصلی در مقابله با فقر، تروریسم و تغییرات جوی باقی بماند.

نخست وزیر جدید انگلیس همچنین قول داد که کشورش بر تعهدات برای مقابله با قاچاق انسان ادامه می دهد چون "مجرمان شکل جدیدی از برده داری مدرن را در جهان شکل داده اند. ما باید هوشمندانه تر رفتار کنیم و همکاری بیشتری در این باره داشته باشیم."

وی همچنین به دولت نیجریه تایید کرد که پنج میلیون پوند از تعهد مالی انگلیس به این کشور آفریقایی داده می شود و هدف از این کمک مالی برای توقف قاچاق انسان از کشورهای دیگر به انگلیس است.

سازمان ملل تخمین زده که قریب به 21 میلیون تن از سراسر جهان قربانی کار اجباری هستند که بیش از نیمی از آنها را زنان و دختران تشکیل می دهند.

ترزا می یک روز پیش از حضور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل درباره مهاجران بیشتر حرف هایش را درباره همکاری برای رویارویی با حجم گسترده ورود مهاجران به غرب مطرح کرد و خواستار تمایز میان مهاجران جنگی و اقتصادی شد.


نظر شما :