اجرای استراتژی‌ کلینتون درباره سوریه به جنگ جهانی می انجامد

۱۱ مهر ۱۳۹۵ | ۲۰:۲۶ کد : ۱۹۶۳۵۷۰ سرخط اخبار

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به کنگره هشدار داد که ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه که بخش اصلی استراتژی سیاست خارجه هیلاری کلینتون است، به جنگ جهانی سوم ختم خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، ژنرال جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در جلسه کمیته سرویس های مسلح سنای کشورش نسبت به سیاستگذاری هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هشدار داد؛ خصوصا آنکه در پی شکست آتش بس در حلب سوریه توجه ها بیشتر به این سمت جلب شده است.

او هشدار داد که چنین تصمیمی موجب بروز جنگ بین الملللی بزرگی می شود و او آمادگی حمایت از چنین اقدامی را ندارد.

در این جلسه سناتور راجر ویکر جمهوری خواه درباره پیشنهاد هیلاری کلینتون برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه، در واکنش به ادعاهایی مبنی بر تشدید حملات سوریه و روسیه در مناطق تحت تصرف شورشیان در حلب از زمان شکست آتش بس سوال کرد. او پرسید: نظر شما درباره گزینه کنترل حریم هوایی سوریه چیست و دانفورد پاسخ داد: اینکه بخواهیم اکنون کنترل تمام حریم هوایی سوریه را در دست داشته باشیم، برای ما به معنای آن است که با سوریه و روسیه وارد جنگ شویم. این تصمیمی "افراطی" است و قطعا من این کار را نمی کنم. این سیاست حتی از نظر رهبران نظامی هم بسیار "جنگ طلبانه" است.

به رغم انتقاداتی که به ایجاد منطقه پرواز ممنوع وارد می شود، کلینتون حامی آن است و در طول کارزار انتخاباتی خود هم به شدت روی آن مانور داده است. کلینتون آن زمان در مصاحبه با ان .بی .سی گفت که از ایجاد منطقه پرواز ممنوع و ایجاد مسیرهای انسانی با هدف توقف کشتارها در سوریه حمایت می کند.

این وزیر امور خارجه سابق آمریکا به داشتن رویکردهای تند در قبال نظام بشار اسد و سوریه شناخته می شود.

کلید واژه ها: پرواز ممنوع منطقه پرواز ممنوع ایجاد منطقه پرواز ممنوع


نظر شما :