آسانژ: قصد تاثیر بر انتخابات آمریکا را نداشتم

۱۹ آبان ۱۳۹۵ | ۱۵:۴۸ کد : ۱۹۶۴۵۳۳ سرخط اخبار
موسس سایت افشاگر "ویکی لیکس" گفت که هرگز قصد نداشته با انتشار ایمیل های هیلاری کلینتون روی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاثیر بگذارد. او گفت اگر می توانست همین کار را با ترامپ می کرد.
 
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جولیان آسانژ، موسس سایت افشاگر ویکی لیکس با صدور بیانیه ای این مساله را که قصد داشته با انتشار ایمیل هایی ضد کلینتون از جیل استین، نامزد "حزب سبز" حمایت کند و یا اینکه از حزب دموکرات به خاطر زندانی کردن چلسی منینگ انتقام بگیرد، رد کرد.  
 
سایت ویکی لیکس در ماه های اخیر گنجینه ای از ایمیل های هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری را منتشر کرده که شامل ایمیل های ارسالی و دریافتی کلینتون بود.
 
آسانژ تاکید کرد که تمایل شخصی به نفوذ در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نداشته است.
 
چلسی منینگ، تحلیلگر سابق اطلاعاتی آمریکا در عراق بوده که به اتهام دادن اسناد دولتی محرمانه آمریکا به ویکی لیکس از سال ۲۰۱۳ زندانی است و مجازات ۳۵ سال حبس دریافت کرده است.
 
موسس سایت افشاگر ویکی لیکس چهار سال است که در سفارت اکوادور در لندن پناه گرفته است تا از روند قانونی رسیدگی به اتهاماتش در یک پرونده دیگر مربوط به تجاوز جنسی فرار کند. آسانژ گفت: تا به امروز اطلاعاتی از ستاد ترامپ یا جیل استین یا ستاد گری جانسون و یا هیچ نامزد دیگری دریافت نکردیم که مولفه های ما را داشته باشد.
 
دولت آمریکا می گوید که روسیه مسئول هک کردن دست کم برخی از ایمیل هایی است که ویکی لیکس منتشر کرده از جمله شامل حساب کاربری شخصی مربوط به جان پودستا، رئیس ستاد انتخاباتی کلینتون است.

کلید واژه ها: ایمیل


نظر شما :