قراردادهای تجاری مرموز فلین

مشاور امنیت ملی ترامپ جایگاه مخصوصی دارد

۰۴ آذر ۱۳۹۵ | ۱۵:۳۰ کد : ۱۹۶۴۹۲۴ اخبار اصلی آمریکا
توجه بسیار کمی به نقش فلین به عنوان نایب رئیس یک شرکت هواپیماهای بدون سرنشین کوچک(DAC) شده است. این شرکت یک سری از قراردادهای وزارت دفاع را پس از اینکه از ماه اپریل فلین به آن‌ها پیوست، دریافت کرده است.
مشاور امنیت ملی ترامپ جایگاه مخصوصی دارد

نویسنده: الی کلیفتون

دیپلماسی ایرانی: هفته گذشته رئیس جمهور منتخب دونالد ترامپ اعلام کرد ژنرال بازنشسته مایکل فلین، به عنوان مشاور امنیت ملی او خدمت خواهد کرد. این انتخابی بحث برانگیز برای فردی است که به اسلام هراسی معروف است. او توئیت کرده که «ترس از مسلمانان عقلانی است.» طرفدار تغییر رژیم در ایران است و با یک تاجر ترک که از نزدیکان رئیس جمهوری ترکیه، رجب طیب اردوغان محسوب می شود، روابط کاری دارد.

توجه بسیار کمی به نقش فلین به عنوان نایب رئیس یک شرکت هواپیماهای بدون سرنشین کوچک (DAC) شده است. این شرکت یک سری از قراردادهای وزارت دفاع را پس از این که از ماه آوریل فلین به آنها پیوست، دریافت کرده است. در حالی که فلین هم زمان در کمپین انتخاباتی ترامپ به عنوان مشاور فعالیت می کرد. اگر ترامپ به وعده های خود در مبارزات انتخاباتی مبنی بر استقرار هواپیماهای بدون سرنشین برای نظارت بیشتر بر مرزهای کشورش با کانادا و مکزیک پایبند بماند آن گاه شرکت فلین در مکان مناسبی حضور دارد تا قراردادهای بزرگتری را به چنگ بیاورد.

این شرکت که در حال توسعه یک خط کوچک از تولید هواپیماهای تجسسی است با صدور بیانیه ای در مورد نقش جدید فلین اعلام کرد: «فلین کار خود را برای رشد فهرست مشتریان شرکت ما از حمل نقل هوایی وزارت دفاع، سازمان های دولتی و مشتریان تجاری ادامه خواهد داد تا در جمع آوری اطلاعات منحصر به فرد، ارتباطات و قابلیت نظارت و ارائه قابلیت های شرکت به ما کمک کند.»

 انتصاب فلین در هیئت مدیره شرکت DAC در تاریخ 27 آوریل 2016، یک سری از قراردادهای وزارت دفاع را به ارزش 25میلیون دلار برای این شرکت به ارمغان آورد و سهام این شرکت به ازای هر سهم 3 دلار افزایش پیدا کرد. فلین 36هزار دلار در سال برای کار خود حقوق دریافت می کند. او تقریبا 100هزار سهم از سهام محدود شرکت را در اختیار دارد و در عرض دو سال حضور در کنار شرکت به عضویت هئیت مدیره درآمده است. DAC همچنین کمک کرده است که فلین کتاب خود را با عنوان «زمین مبارزه: چگونه می توانیم در جنگ جهانی علیه اسلام افراطی و متحدان آن پیروز شویم» منتشر کند. تور کتاب او در 27 جولای در هرندون با حضور سازمان «اکت» به پایان رسید؛ سازمانی که بزرگترین گروه مردمی ضد اسلامی در آمریکا است.

در ماه مارس، یک ماه قبل از این که فلین در هئیت مدیره منصوب شود، این شرکت قراردادی با وزارت دفاع به ارزش بیش از 780هزار دلار به امضا رساند تا هواپیماهای شناسایی و ارتباطات تولید کند. این قرار داد متممی به ارزش 194هزار دلار برای ارتقای همان پروژه به دنبال داشت. از زمان پیوستن رسمی فلین به شرکت DAC یک قرارداد 125هزار دلاری در ماه اوت «برای تجهیزات و خدمات مهندسی و یک مجموعه سنسورهای پیشرفته برای کارایی طولانی و مداوم در برنامه های کاربردی هوایی وزارت دفاع» با این شرکت امضا شد. در ماه اکتبر، آنها یک قرارداد 400هزار دلاری برای هواپیماهای بدون سرنشین با شرکت برق به امضا رساندند که این قرارداد شامل بندی ادغامی در رابطه با سنسورهای ارتباطی برای پهبادهای سبک تر بود که بیش از 200هزار دلار ارزش دارد.

بازار شرکت DAC تنها به وزارت دفاع محدود نمی شود. تبلیغات وبسایت این شرکت، محدوده کاری آنها را در زمینه های گشت مرزی، واکنش های اضطراری، جستجو و نجات، قانون اجرای مدیریت جمعیت، شرایط گروگان گیری و امنیت رویدادهای بزرگ گسترش می دهد.

ترامپ که فلین را در ماه فوریه به سمت مشاور کمپین اش در آورد از ایده های او در استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در کنار ایده اولیه خود برای ساخت یک دیوار در سراسر مرز 2هزار مایلی جنوبی برای نظارت مرزها، استقبال کرد. 12روز قبل از این که فلین قرارداد خود را با DAC امضا کند، ترامپ به سایت سیراکوس گفت که اگر رئیس جمهور شود، استقرار هواپیماهای بدون سرنشین را در مرزهای آمریکا با کانادا و مکزیک برای نظارت 24 ساعته بر مرزها گسترش خواهد داد. ترامپ در این گفت وگو اظهار داشت: «هواپیماهای بدون سرنشین در ارتباط با گشت مرزی عمل خواهند کرد. درکنار افرادی که می خواهند کارشان را به بهترین نحو انجام دهند. من خواستار نظارت کامل بر مرزها هستم و هواپیماهای بدون سرنشین قابلیت بالایی برای گسترش نظارت ما دارند.»

با توجه به گزارش محاسبه و ممیزی فدرال که در ژانویه 2015 منتشر شد، استفاده یک دهه ای از هواپیماهای بدون سرنشین در مرزها هزینه ای بیشتر از چیزی که در ابتدا تخمین زده شده بود، در بر داشت و وزارت امنیت داخلی شواهد اندکی در اختیار دارد که استفاده از این هواپیماها در مرزها اثرگذار بوده باشد.

سخنگوی DAC مایکل گیلمن به لوب لاگ گفت که فلین همچنان به عنوان نائب رئیس این شرکت خدمت خواهد کرد اما نمی تواند درباره برنامه های آینده چیزی بگوید. وقتی که از او درباره اقدامات انجام شده برای انحلال سهام فلین پرسیدم، گیلمن پاسخ دادک «نه، سهام متعلق به ژنرال فلین است و در حال حاضر برنامه محدودی برای واگذاری سهام در سال 2016 وجود دارد.» تیم رسانه ای ترامپ نیز پاسخی به درخواست ها و سوال ها در این زمینه ندادند.

منبع: لوب لاگ/ مترجم: روزبه آرش

کلید واژه ها: فلین dac ترامپ وزارت دفاع


نظر شما :