تاکید اتحادیه عرب و اتحادیه اروپا بر بازسازی سوریه

۰۳ دی ۱۳۹۵ | ۰۵:۳۰ کد : ۱۹۶۵۶۳۷ سرخط اخبار

وزیرای خارجه اتحادیه عرب در نشستی با اتحادیه اروپا در بیانیه پایانی نشست خود در قاهره بر پایبندی شان به حمایت از بازسازی سوریه به محض رسیدن به مرحله انتقال سیاسی تأکید کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه مستقل رأی الیوم، وزرای عرب و مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در بیانیه پایانی چهارمین نشست مشترک خود در مقر اتحادیه عرب در قاهره، از اوضاع انسانی در سوریه ابراز نگرانی و از دولت سوریه و هم پیمانانش انتقاد کردند.

آنها در مسئله فلسطین نیز بر لزوم "تحقق صلح عادلانه، دائم و فراگیر براساس راهکار تشکیل دو کشور" تأکید کرده و از جامعه جهانی به ویژه شورای امنیت خواستند به مسئولیت های خود در حفظ صلح و امنیت بین المللی عمل کند.

وزرای خارجه عرب و اتحادیه اروپا سیاست های یکجانبه اسرائیل در قدس شرقی از جمله شهرک سازی غیرقانونی را محکوم کرده و خواهان پایان دادن به محاصره غزه شدند.

آنها همچنین بر حمایت خود از دولت مستعفی یمن تأکید و "اقدامات یکجانبه انصارالله و علی عبدالله صالح" رئیس جمهور پیشین یمن را محکوم کردند.

آن ها بر حمایت سیاسی و مالی خود از دولت توافق ملی لیبی نیز "به عنوان تنها دولت مشروع در این کشور" تأکید کردند.

در بیانیه پایانی نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا و اتحادیه عرب درباره ایران بر اهمیت "روابط خوب و پرهیز از مداخله در امور داخلی یکدیگر" تأکید شده است.

در این بیانیه همچنین به آغاز "مذاکرات استراتژیک" میان اتحادیه عرب و اتحادیه اروپا تأکید شده و به موضوعاتی از جمله حقوق بشر، تروریسم و مهاجرت اشاره شده است. این وزرا اقدامات تروریستی را محکوم کرده و با همکاری برای حل چالش های مشترک توافق کردند.

وزرای خارجه عرب و اتحادیه اروپا از طرح مذاکرات ملی سودان و تشکیل دولت لبنان نیز استقبال و اقدامات تروریستی در لبنان را محکوم کردند.

کلید واژه ها: اتحادیه اروپا اتحادیه عرب عرب و


نظر شما :