نتانیاهو: در روابط خود با سازمان ملل تجدیدنظر می‌کنیم

۰۵ دی ۱۳۹۵ | ۲۰:۵۱ کد : ۱۹۶۵۷۴۳ سرخط اخبار

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اولین واکنش نسبت به تصویب قطعنامه علیه شهرک سازی ها، این قطعنامه را "جانبدارانه و ننگ آور" خوانده و تاکید کرد، تل آویو در روابط خود با سازمان ملل تجدیدنظر خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، ضمن اعلام مخالفت خود با قطعنامه اخیر شورای امنیت علیه شهرک سازی ها مدعی شد: اسرائیل هرگز به این قطعنامه پایبند نخواهد بود و به انجام هر اقدامی که در راستای منافع اش است، ادامه خواهد داد.

وی تعهد داد که به این قطعنامه نیز مانند قطعنامه قبلی که صهیونیسم را نژادپرستانه خوانده بود، پایبند نخواهد بود.

نتانیاهو در ادامه تاکید کرد: اسرائیل سرمایه گذاری های چند میلیون دلاری خود در آمریکا را به حالت تعلیق در می آورد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزود: در دیدار با برخی از اعضای کنگره آمریکا و رهبران یهود در این کشور آنها به وی تعهد دادند در راستای لغو این قطعنامه و تغییر آن تلاش خواهند کرد.

وی گفت: آنها به من تعهد دادند که هرگز اجازه نخواهند داد کسی به منافع اسرائیل آسیب بزند و در راستای تصویب قانونی در کنگره مبنی بر مجازات کشورهایی که این قطعنامه را تایید کردند، تلاش خواهند کرد.

نتانیاهو در ادامه تهدید کرد: تمامی کشورهایی که از این قطعنامه حمایت کردند نه به دست آمریکا بلکه از سوی اسرائیل تحریم شده و خسارات اقتصادی و سیاسی بسیاری را متحمل خواهند شد!

وی افزود: تل آویو سرمایه گذاری خود در  پنج موسسه وابسته به سازمان ملل را متوقف خواهد کرد.

همچنین نتانیاهو گفت: دستور دادم اقدامات دیپلماتیکی علیه کشورهایی که در تصویب این قطعنامه مشارکت داشتند، اتخاذ شود و سفرای تل آویو در نیوزیلند و سنگال را فوراً فراخواندم.

نتانیاهو تصمیم به لغو سفر برنامه ریزی شده وزیر خارجه سنگال به سرزمین های اشغالی ظرف سه هفته آتی، توقف تمامی برنامه های امدادرسانی به سنگال و لغو سفر سفرای سنگال و نیوزیلند را نیز به سرزمین های اشغالی گرفت.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با انتقاد شدید از باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، وی را متهم به انجام اقدامی نادرست در سازمان ملل علیه اسرائیل کرد.

نتانیاهو در ادامه ابراز امیدواری کرد که با همکاری دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا در راستا لغو این قطعنامه تلاش کند.

ترامپ نیز با انتشار توئیتی مدعی شد: تصویب چنین قطعنامه ای دستیابی به توافق صلح را دشوارتر خواهد ساخت.

دولت اوباما در اقدامی غیرمنتظره به قطعنامه محکومیت شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در شورای امنیت رای ممتنع داد.

کلید واژه ها: رژیم صهیونیستی سنگال


نظر شما :