راه‌حل سیاسی بهترین گزینه برای سوریه

۱۶ فروردین ۱۳۹۶ | ۰۰:۵۳ کد : ۱۹۶۸۱۷۳ نگاه ایرانی خاورمیانه
مصطفی زهرانی، مدیرکل امور راهبردی وزارت امور خارجه در گفتاری برای دیپلماسی ایرانی می‌گوید: تنها راه‌حل مذاکرات سوری - سوری است.
راه‌حل سیاسی بهترین گزینه برای سوریه

نویسنده: مصطفی زهرانی، مدیرکل امور راهبردی وزارت امور خارجه
دیپلماسی ایرانی:
توافق هسته ای برنامه امنیتی سازی ایران را بر هم زد و خلائی استراتژیک در منطقه پدید آورد که آمریکا دیگر بهانه ای برای دشمنی استراتژیک با ایران ندارد. مهم ترین موضوعی که صهیونیست ها و آمریکایی ها پیگیری می کنند، آن است که اجازه ندهند ایران و محور مقاومت در مرز با رژیم صهیونیستی پایگاهی ایجاد کند.
هر کشوری که بتواند دولت قانونی سوریه را تضمین کند، مردم سوریه با آن همراه خواهند شد. هر احتمالی در محاسبه های سیاسی قدرت های بزرگ نباید نادیده گرفته شود ولیکن باید بر راهبردی بودن مناسبات روبه گسترش در روابط تهران -مسکو- دمشق تاکید کرد.
همچنین ضرورت خروج بحران فعلی سوریه از طریق راه حل های سیاسی  بویژه متعاقب دستاوردهای نیروهای متحد مقاومت و سوریه در حلب باید بعنوان گشایشی فراروی حل بحران و خروج کلیه قدرت های منطقه ای از گرفتار شدن در رویکردهای نظامی در نظر گرفته شود. لذا بهترین گزینه حل بحران بوجودآمده در سوریه، راه حل سیاسی است نه نظامی و این راه حل از طریق مذاکرات سوری - سوری باید به دست آید. هدف راهبردی جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت به همراه مردم سوریه، مبارزه با تروریسم و افراط گرایی و برقراری آرامش و صلح در منطقه است.

کلید واژه ها: مصطفی زهرانی سوریه


( ۱ )

نظر شما :